سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

ایران در حوزه پهپادی در منطقه دست برتر را دارد

سردار شکارچی گفت: ما با دارا بودن دست بالاتر در حوزه پهپادی در منطقه، همه نیازهای خود را تأمین می‌کنیم و نیروهای مسلح می‌توانند با سایر کشورها برای تولید پهپادهای شناسایی همکاری کنند.
کد خبر: ۵۲۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ - 19May 2022

در حوزه پهپادی در منطقه دست برتر و بالاتر را داریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ارتباط تلویزیونی با شبکه خبر درباره سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تاجیکستان اظهار داشت: این سفرها، دستاوردهای بسیار خوبی برای ما و کشورهای مقصد این سفرها دارد. از جمله کشور تاجیکستان که اخیراً سرلشکر باقری به این کشور سفر کرد.

وی در مورد محورهای سفر رئیس ستادکل نیروهای مسلح به تاجیکستان گفت: یکی از توافقات و موضوعات این سفر در رابطه با مبارزه با تروریسم منطقه‌ای و بین‌المللی بود. به ویژه اینکه آمریکا یکی از خواسته‌های توسعه تروریسم در منطقه و به ویژه کشورهای پیرامونی ما و کشورهای آسیای مرکزی است که توافق خوبی در این‌باره صورت گرفت. امنیت مرزها دیگر و برگزاری رزمایش مشترک با تاجیکستان جزءسایر موضوعات در دستور کار این سفر بود.

سردار شکارچی تأکید کرد: همکاری برای مقابله با جرائم سازمان‌یافته همچون موادمخدر و امثال آن‌ها، تبادل آموزش بین نیروهای مسلح دو کشور و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای جزو سایر موضوعات مطرح شده در این سفر بود. اهمیت این موضوعات به دلیل این است که هم تاجیکستان و هم جمهوری اسلامی ایران، کشورهای هم مرز با افغانستان هستند و به هر حال مشترکاتی در این زمینه داریم که باید همکاری‌های منطقه‌ای در راستای مسائل دفاعی و امنیتی صورت می‌گرفت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: در حاشیه سفر سرلشکر باقری به تاجیکستان، یک کارخانه تولید پهپادهای شناسایی در تاجیکستان افتتاح شد. با توجه به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید پهپاد این کارخانه صرفاً پهپادهای شناسایی را تولید خواهد کرد و در راستای همکاری‌های منطقه‌ای ما بسیار مؤثر خواهد بود. ما در حوزه پهپادی در منطقه دست برتر و بالاتر را داریم و همه نیازمندی‌های دفاعی و امنیتی خودمان را تأمین می‌کنیم. اما در ارتباط با سایر کشورها فعلاً برای صادرات یا تولید پهپادهای شناسایی در آن کشورها همکاری‌های دو جانبه و چندجانبه داریم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار