دمشق:

حمایت از فلسطین دلیل راه انداختن جنگ در سوریه بود

وزیر خارجه سوریه گفت: حمایت کشورش از فلسطین یکی از دلایل آغاز جنگ با حمایت خارجی‌ها در سوریه بوده است.
کد خبر: ۵۲۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 20May 2022

دمشق: حمایت از فلسطین دلیل راه انداختن جنگ در سوریه بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه گفت مناطق تحت اشغال نیرو‌های آمریکا در کشورش به زودی تحت کنترل دولت «بشار اسد» درخواهند آمد.

ایالات متحده آمریکا و نیرو‌های هم‌پیمانان آن‌ها یعنی شبه‌نظامیان کرد سوری مناطق زیادی از شرق سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند. مناطقی از شرق سوریه که تأمین‌کننده بخش عمده نفت، گاز و غذای سوریه است در حال حاضر در اشغال این نیرو‌ها است. دمشق از واشنگتن به دلیل سرقت منابع سوریه انتقاد کرده و بار‌ها از آمریکا خواسته نیروهایش را از این کشور خارج کند.

به نوشته اسپوتنیک فیصل مقداد در مصاحبه‌ای با تلویزیون الاخباریه گفت: «حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه جزیره در شمال سوریه رو به اتمام است و مناطق تحت اشغال نیرو‌های آمریکا به زودی تحت کنترل دولت دمشق درخواهند آمد.»

مقداد خطاب به شبه‌نظامیان موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه» (قسد) خواست این موضوع را درک کنند که آمریکا سرانجام از سوریه خارج خواهد شد و آن‌ها را رها خواهد کرد.

فیصل مقداد در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد حمایت اصولی دمشق از نهضت فلسطین و تلاش‌های دمشق برای آزدسازی اراضی اشغال‌شده در بلندی‌های جولان و جنوب لبنان یکی از دلایل اصلی آغاز درگیری‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ بود.

مقداد گفت: «با توجه به تعهد سرسختانه سوریه به این مواضع و همچین موقعیت راهبردی و نفوذ منطقه‌ای بالای سوریه کشور‌های متخاصم تلاش کرده‌اند بر سیاست‌های دمشق اثر بگذارند. آن‌ها پس از ناکامی در تلاش‌هایشان به تروریسم متوسل شدند.»

فیصل مقداد تصریح کرد که تلاش‌های تحت حمایت کشور‌های خارجی برای تجزیه کردن سوریه شکست خورده است.

نیرو‌های سوریه از سال ۲۰۱۷ مناطق ثروتمند سوریه از لحاظ منابع نفتی و غذایی را به بهانه مبارزه با داعش به اشغال خود درآورده‌اند. این در حالی است که شواهد گوناگون حاکی از آن هستند که آمریکا مبارزه‌ای با گروه‌های تروریستی انجام نداده است.

مقام‌ها و رسانه‌های سوریه بار‌ها آمریکا و نیرو‌های تحت حمایت واشنگتن را به سرقت منابع سوریه متهم کرده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری خود بار‌ها به صراحت گفت که هدف آمریکا از حضور در سوریه برداشتن نفت این کشور است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار