جشن امضای «معجزه نزدیک است» برگزار شد؛

گرجیان: «معجزه نزدیک است» خاطرات متاثر کننده یک جانباز بصیر است

نویسنده کتاب «معجزه نزدیک است» درباره این کتاب گفت: کتاب «معجزه نزدیک است» دارای خاطرات متاثر کننده‌ای از یک جانباز بصیر است که نقطه عطف آن در انگلستان شکل می‌گیرد و برای مخاطب جذاب است.
کد خبر: ۵۲۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 20May 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم جشن امضای کتاب «معجزه نزدیک است» روایت جنگ و زندگی جانباز بصیر (نابینا)، محمدحسن نیسی با حضور «فرامرز گرجیان» نویسنده اثر در غرفه صریر در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

گرجیان نویسنده کتاب «معجزه نزدیک است» با بیان اینکه این کتاب خاطرت یک جانباز نابینا است که در عرصه دفاع مقدس از ناحیه چشم مجروح می‌شود و برای درمان به انگلستان سفر می‌کند، اظهار داشت: داستان این کتاب در سه خط موازی شکل می‌گیرد که بخشی از آن مربوط به انگلستان و درمان ایشان و ماجرا‌هایی است که در انگلستان طی می‌کنند.

وی افزود: بخش دیگری از این داستان مربوط به جبهه و مبارزات ایشان است؛ و مبحث دیگر داستان که درام آن را شکل می‎دهد گذشته و عقبه‌ی روستایی‌نشین این جانباز است که به زندگی خودش و پدر و خانواده او و چگونگی ورود به جنگ مربوط می‌شود. از زیبایی‌هایی کار می‌توان به بخش‌هایی که در انگلستان اتفاق می‌افتد اشاره کرد که برای خواننده می‌تواند جذاب باشد؛ در این بخش در عین‌حالی که داستان وزن خیلی بالایی پیدا می‎کند و شاید کمتر از این زاویه به داستان نگاه شده است، اتفاقی در انگلستان شکل می‌گیرد و بعد از یک دوره شش ماهه به ایران باز می‎گردد درحالی که درمان محقق نمی‌شود و چشمان سبز او تقدیم انقلاب می‌شود.

گرجیان: «معجزه نزدیک است» خاطرات متاثر کننده یک جانباز بصیر است

نویسنده کتاب «معجزه نزدیک است» درباره چگونگی آشنایی با راوی این کتاب تصریح کرد: بسیاری از جانبازان بخاطر تواضعی که داشتند گم نام مانده‌اند و هیچ «من و ما»یی در آن‌ها نیست؛ وقتی این سوژه از طرف رزمنده‌های قرارگاه نصرت به فرماندهی شهید علی هاشمی به من پیشنهاد شد، این جانباز به‌سختی با من همراهی کرد درحالی که من افتخار می‌کنم درباره دفاع مقدس به سوژه‌هایی بپردازم که افراد هیچ‌گونه خواسته‌ای در قبال کاری که انجام داده‌اند از کشور نداشته‎اند و زندگی عادی خودشان را پس از جنگ ادامه دادند.

گرجیان خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد من سراغ جانباز نیسی بروم این بود که او واقعا آدمی بود که بعد از آن هیاهویی که در عرصه قلم ایجاد شده بود و در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ موج نگارش کتاب و روایت شفاهی شروع شده بود برای من خیلی جالب بود که به این آدم پرداخته نشده بود و من بر خودم واجب دانستم قلم‌ام را برای ایشان به‌کار ببندم و وقتی وارد زندگی ایشان شدم بسیار متاثر شدم.

گرجیان: «معجزه نزدیک است» خاطرات متاثر کننده یک جانباز بصیر است

وی درباره قالب این کتاب گفت: در کتاب «معجزه نزدیک است» من قالب کار را با بهره گرفتن از تجربیات قبلی و رمان‌های ادبیات کلاسیک که مانا و ماندگار شده‌اند به سمت رمان هدایت کردم؛ آخرین کار من یک کار نو در عرصه دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها