مروری بر وصیت‌نامه شهید «شاملو»

شهید عزیزالله شاملو در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «به پاخیزید توطئه‌هاى ابرقدرت‌ها را درهم شکنید که زمان سلطه آنان بر مسلمانان و مستضعفان به سر آمده و نشانه‌هاى سقوط و از بین رفتن آنان در جهان نمایان شده است.»
کد خبر: ۵۲۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 20May 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهید «شاملو»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید عزیزالله شاملو

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

اشهد ان لااله الاالله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولى الله

جوانان عزیزم، امید من به شماست با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح بگیرید و دشمنان قسم خورده اسلام و میهن اسلامى را نابود کنید و اسلام را حفظ کنید. امام خمینى

به نام الله یارى‌دهنده مستضعفان جهان و کوبنده ستمگران زمان در همه تاریخ انسان و به یاد آنکه همه جانداران را آفرید و خلق کرد به نام آنکه جهان با این عظمت با تمام متعلقاتش را رهبرى می‌کند و خورشید را منبع اصلى نور و گرما براى عمل غذاسازى جانداران و زمین را براى رویانیدن گیاهان ابر را براى باریدن باران رحمت و روز را براى فعالیت و شب را براى استراحت بندگان و سایر موجودات قرار داد.

ما براى آن می‌جنگیم که پیامبر اکرم در احد جنگیدند و براى آن می‌جنگیم که امام على (ع) در صفین جمل و خندق با ملحدان، کافران، منافقان و ضد خدایان و ستمگران جنگیدند، ما براى آن می‌جنگیم که امام حسین (ع) در کربلا جنگید و شهید شد ما براى آن می‌جنگیم که اسلام، این مکتب الهى زنده بماند و پایه هاى حکومت مستضعفان در سراسر جهان مستحکم شود، ما براى اسلام مى جنگیم و تا انقلاب مهدى (عج) خواهیم جنگید و تا تشکیل حکومت واقعى مستضعفان از پاى نخواهیم نشست انشاءالله.

می‌جنگیم، یا کشته مى شویم که در دو صورت پیروزى از آن ماست. نیرو و سپاهى پیروز است که در عقیده او کشته شدن را نابودى تلقى نکنند، شهید شدن در اسلام یک پیروزى بزرگ است که باعث غالب شدن بر دشمن است به همین دلیل ما جنگجویان به ملت شهیدپرور اطمینان می‌دهیم که پیروزى از آن نیروهاى اسلام است و ما پیروزیم ثمره یک عمر جهاد تلخ و شیرین براى یک لحظه شهادت در راه الله است.

خداوندا! این بنده حقیر و گنهکار از تو می‌خواهد که در بستر مرگ نمیرد بلکه می‌خواهم که در راه رضاى تو و در میدان کارزار و در رویارویى با کفار این جان ناقابل خود را به اسلام عزیز هدیه کنم دنیاى فانى محل گذر است و انسان خواهد رفت و فقط حق و باطل است که به جاى می‌ماند پس در این صورت کشت کنید و بکارید و آماده باشید براى روز جزا که خداوند تعالى نوید داده به مومنین و صالحان پاداشى نیکو و به ستمگران عذابى دردناک و سخت را.

اى مسلمانان جهان مخصوصا ایران به پاخیزید توطئه‌هاى ابرقدرت‌ها را درهم شکنید که زمان سلطه آنان بر مسلمانان و مستضعفان به سر آمده و نشانه‌هاى سقوط و از بین رفتن آنان در جهان نمایان شده است، امید که واحد به پا خیزید پروردگارا دست ملحدین و منافق و کافران روسیاه را از سر دوستان خود کوتاه و آن‌ها را نابود کن.

بارال‌ها ما از کشته شدن و شهید شدن در راه حق هراسى نداریم بلکه از کشته شدن بیهوده و مردن در بستر بیمناک هستیم، زیرا که عقیده ما زیربنایش شهادت و جهاد است پس تو اى بخشنده مهربان این بنده حقیر و تمام مسلمین را جزو شهدا قرار بده و از مردگان در رختخواب قرار مده.

آمین یا رب العالمین»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار