امام جمعه کرمانشاه:

ما با عراق در خرمشهر نجنگیدیم بلکه با استکبار جهانی جنگیدیم

آیت‌الله علما گفت: خرمشهر در زمان اسارت مانند یک دژ بود و بازپس‌گیری آن دشوار بود لذا براساس گفته‌های امام خمینی (ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و ما با عراق در خرمشهر نجنگیدیم بلکه با استکبار جهانی جنگیدیم.
کد خبر: ۵۲۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 20May 2022

ما با عراق در خرمشهر نجنگیدیم بلکه با استکبار جهانی جنگیدیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است. مادرها و پدرها باید راجع به مسئله جمعیت کوشا باشند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت اعتبار و قدرت به کشور می‌دهد، گفت: باید جوابگوی آیندگان باشیم و همه در این زمینه مسوولیت داریم.

وی بیان داشت: مسوولین و مقام معظم رهبری نیز دائما در این رابطه تاکید می‌کنند. اگر روند فرزندآوری کشور این‌گونه پیش برود جمعیت کشور رو به پیری است.

آیت الله علما در ادامه تاکید کرد: همه مردم باتوجه به وضعیت موجود کشور، باید در زمینه مصرف آب، برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه اول خرداد را روز بزرگداشت ملاصدرا دانست و گفت: ملاصدرا نه تنها به مسلمانان بلکه به کل بشریت تعلق دارد و باید قدر این‌گونه افراد را بخوبی بدانیم.

آیت الله علما، روز معدن را دیگر مناسبت اول خرداد عنوان کرد و افزود: باید از خام فروشی مواد معدنی دست بکشیم. ایران یکی از مراکز معادن بزرگ دنیا است و باید به این مساله توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه به سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: این روز، بازپس گیری خرمشهر است، خرمشهر در زمان اسارت مانند یک دژ بود و بازپس‌گیری آن دشوار بود لذا براساس گفته‌های امام خمینی (ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و ما با عراق در خرمشهر نجنگیدیم بلکه با استکبار جهانی جنگیدیم.

آیت الله علما گفت: مشکلات و سختی ها از ابتدای اسلام وجود داشته است. رسول خدا ۲۳ سال پیامبر بود و بیش از ۷۰ جنگ داشت. این مقاومت و این سختی هاست که امروز جمهوری اسلامی ایران را در دنیا مطرح کرده است.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار