نماینده ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم(ع):

روحانیت در دفاع مقدس صحنه های عظیم معنوی را رقم زدند

حجت‌الاسلام حسینی صدر گفت: در دفاع مقدس روحانیت بود که صحنه‌های عظیم معنوی را رقم زد چراکه ترویج اخلاق دینی در جامعه، پشتیبانی از جهاد و شهادت، حفظ نیرو‌ها در دفاع مقدس، سازماندهی نیرو‌ها بعد از عملیات و هدایت این نیرو‌ها بر عهده روحانیت قرار داشت.
کد خبر: ۵۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 20May 2022

روحانیت در دفاع مقدس صحنه های عظیم معنوی را رقم زدند.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهار محال و بختیاری در پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه روحانیت همواره در خط مقدم قرار داشته و شهدای بسیاری از این قشر تقدیم ایران و انقلاب شده است، اظهار داشت: شهدا در عرصه‌های مختلف شخصیت‌های برجسته و انسان‌های مطرحی هستند که باید به مردم معرفی شوند؛ در چهارمحال و بختیاری ۸۱ شهید روحانی وجود دارد که این آمار نسبت به اقشار مختلف دیگر بسیار زیاد است.

حسینی صدر با اشاره به سرکشی از چهار هزار خانواده شهید در سراسر کشور در یک ماه اخیر تصریح کرد: در این مدت به تبع کشور با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم، نواحی و فرمانداران، مسئولان حوزه علمیه و... به همه خانواده شهدا در این استان سرکشی شد.

وی عنوان کرد: در دفاع از حرم یکی از شهدای شاخص روحانی اهل چهارمحال و بختیاری شهید قلی زاده است که از جامعه عشایری استان بودند همچنین شهدای روحانی خصیصه‌های مهمی مانند اخلاص در عمل، صله رحم و دیگر سجایای اخلاقی، فردی، سلوک معنوی، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، روحیه جهاد طلبی و آمادگی برای حضور در صحنه‌های خطر و... در زندگی داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهار محال و بختیاری ادامه داد: با توجه به این موضوع که سه هزار و ۷۳۳ شهید روحانی شیعه و ۱۴۹ شهید روحانی اهل سنت در دفاع مقدس وجود دارد می‌توان دریافت تمامی اندیشه‌های مختلف اسلامی در دفاع از اسلام حضور دارند.

حسینی صدر با اشاره به اینکه روحیانیون در دفاع مقدس، صحنه‌ها و مسئولیت‌های مختلف حضور دارند و حاضر هستند جان خود را فدای اسلام کنند، تصریح کرد: درحال حاضر ۱۱۱ شهید ترور، ۳۸ شهید مدافع حرم و ۴۸ شهید غیر ایرانی در خاک ایران مدفون هستند همچنین ۱٠٠ نفر از شهدای روحانی مفقود الاثر هستند.

وی تشریح کرد: رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس با وجود خیانت‌های بنی‌صدر در همه صحنه‌ها حاضر بودند و تدابیر نظامی و جنگی انجام می‌دادند همچنین بنا به فرموده امام خمینی (ره) حضور روحانیون در تمامی عرصه‌ها مشهود است و این حضور باعث می‌شود که پیش رو باشیم، در دفاع مقدس هم این روحانیت بود که صحنه‌های عظیم معنوی را رقم زد چراکه ترویج اخلاق دینی در جامعه، پشتیبانی از جهاد و شهادت، حفظ نیرو‌ها در دفاع مقدس، سازماندهی نیرو‌ها بعد از عملیات و هدایت این نیرو‌ها بر عهده روحانیت قرار داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهار محال و بختیاری گفت: روحانیون همچنین وظیفه تشویق مردم در حمایت از انقلاب، جمع آوری کمک‌های مردمی، بسیج مردمی برای حضور در دفاع مقدس، روشنگری و بصیرت افزایی را نیز بر عهده داشتند امروزه نیز جامعه روحانیت در استان چهارمحال و بختیاری همچون دیگر نقاط کشور و در عرصه‌های مختلف در خدمت مردم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار