فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

فتح خرمشهر، اوج مقاومت و شکوه اقتدار یک ملت بود

«سلامی» گفت: آزادسازی خرمشهر اقدامی بسیار بزرگ و فتح ارزش‌ها و باور‌ها و اوج مقاومت و شکوه اقتدار یک ملت بود که نقطه عطف دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ - 21May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در کارگروه اصناف و بازاریان که در آستانه حماسه سوم خرداد در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اصناف و بازاریان در پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله نقش برجسته‌ای داشتند و خدمات برجسته اصناف و بازاریان در پشتیبانی و حمایت مالی در دوران دفاع مقدس خیلی چشمگیر بود.

سلامی گفت: اصناف و بازاریان در روز‌های سخت انقلاب و نظام نه تنها وقت، ثروت و امکانات خود را در پشتیبانی از جبهه‌ها گذاشتند که خودشان نیز در خط مقدم حضور داشته و شهدایی را تقدیم انقلاب کردند.

این مسئول ادامه داد: در دفاع مقدس، اصناف و بازاریان باافتخار و سربلندی عمل کردند و امروز هم جوانان اصناف و بازار این وظیفه انقلابی را بر دوش دارند تا در نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت کنند.

وی با بیان اینکه در تمام این دوران‌ها همواره جوانان در صف اول حمایت از نظام بودند، عنوان کرد: امروز هم باید از ظرفیت جوانان در حوزه بازار، اصناف و تولید استفاده کنیم و به آن‌ها اعتماد کنیم.

سلامی خاطرنشان کرد: شناسنامه و هویت اصناف و بازاریان این است که در وسط میدان مجاهدت، مبارزه، مقاومت، ایستادگی و خدمت به مردم قرار دارند که باید از این هویت با اصالت نگهداری و حراست شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که این روز‌ها در آستانه حماسه فتح خرمشهر قرار داریم افزود: آزادسازی خرمشهر اقدامی بسیار بزرگ و فتح ارزش‌ها و باور‌ها و اوج مقاومت و شکوه اقتدار یک ملت بود که نقطه عطف دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اشغال خرمشهر، برگ برنده صدام بود که پس از آن حالت تهاجمی نسبت به اتقلاب اسلامی داشت و فتح خرمشهر توسط رزمندگان ما غرور او را شکست و سبب شد دشمن تا پایان جنگ از حالت تهاجمی خارج و حالت تدافعی پیدا کند.

سلامی بیان کرد: سالروز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر ثمره ایثار و از خودگذشتگی، جهاد در راه خدا، قدرت و توکل به خدا ایمان، معنویت و بصیرت رزمندگان و اتحاد و همبستگی ملت بزرگ ایران و پیروی آنان از ولایت و همچنین روحیه جهادی و حماسی ملت بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان این که سه هزار فعالیت و برنامه برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول پیش‌بینی شده ادامه داد: همزمان با حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان سمنان با حضور امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نظامی و انتظامی استان، جمعی از مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی، رزمندگان و خانواده شهدا ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه سوم خرداد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها