نژادپرستی نهادینه مشکل روزافزون جامعه آمریکا

نژادپرستی نظام‌مند علیه سیاه‌پوستان آمریکایی مشکلی است که به‌طور روزافزون زندگی آن‌ها را در برگرفته است.
کد خبر: ۵۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ - 21May 2022

نژادپرستی نهادینه مشکل روزافزون جامعه آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اخیرا ۱۰ فرد سیاه پوست در شهر «بوفالو» آمریکا در اقدامی نژادپرستانه هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

به گزارش «واشنگتن پست»، این اقدام بار دیگر مشکل نژادپرستی نهادینه را علیه سیاه پوستان آمریکایی برجسته کرد.

در پی قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، توسط یک افسر پلیس در سال ۲۰۲۰، مرگ دیگری جرقه گفت‌وگو در مورد نژادپرستی علیه سیاه پوستان آمریکایی را برانگیخت و بسیاری از مدارس از برنامه‌های برابری نژادی و برنامه‌های درسی برای رسیدگی به تعصبات نظام‌مند استقبال کردند.

با این وجود بیش از دوازده ایالت قوانینی را تصویب کرده‌اند که نحوه صحبت و آموزش مدارس در مورد نژاد پرستی را محدود می‌کند و بر نحوه پرداختن به این موضوعات توسط معلمان در سراسر کشور تأثیر می‌گذارد.

یک معلم سیاه پوست از شهر «بوفالو» در این باره می‌گوید «آمریکا بر اساس نژادپرستی ساخته شده است.»

«فاطیما مورل»، سرپرست معاونت ابتکارات فرهنگی و زبانی در یکی از ایالت‌های آمریکا می‌گوید که این کشور می‌خواهد نژادپرستی سیستماتیک و تعصب ضمنی را بپذیرد.

«زیون الکساندر»، دانش‌آموز دبیرستانی از شهر میسوری در تگزاس می‌گوید «این فقط ثابت می‌کند که این یک موضوع فعلی است، نه تنها چیزی در گذشته. من فکر می‌کنم بسیاری از مردم صحبت در مورد نژاد را مانند مطرح کردن چیزی می‌دانند که لزوماً آمریکا را مثبت نشان نمی‌دهد، و آن‌ها ترجیح می‌دهند در جهل زندگی کنند تا اینکه بپذیرند مشکل چیست.»

«جرکویلا اسلاتر»، معلم دبیرستانی در دالاس، گفت که اولین افکارش پس از فاجعه «بوفالو» این بود که ممکن است این حادثه در هر محله دیگری اتفاق بیفتد.

یکی از شاگردان او نیز می‌گوید که آموزش در مورد نژاد در مدارس ممکن است از اقداماتی مانند آنچه در بوفالو روی داد، جلوگیری کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار