رئیس بنیاد شهید خبر داد؛

مبلغ کمک معیشت ۱۰۸ ایثارگر ۳ میلیون و ۶۰۰ تومان شد

قاضی زاده هاشمی گفت: مبلغ کمک معیشت ۱۰۸ هزار نفر از ایثارگران امسال سه میلیون و ۶۰۰ شده و با اینکه ۶۰ درصد رشد داشته، اما کافی نیست.
کد خبر: ۵۲۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 22May 2022

مبلغ کمک معیشت ۱۰۸ ایثارگر سه میلیون و ۶۰۰ تومان شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست تجلیل از پیشکسوتان ارتش و قهرمانان شرکت کننده در عملیات دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر (شنبه ۳۱ اردیبهشت) در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم ۱۰ تن از پیشکسوتان حاضر در عملیات بیت المقدس با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شدند.

قاضی زاده هاشمی در این مراسم، اظهار داشت: حضرت امام با دل و جان مردم کاری کرد که اولویت اصلی را حفظ سرزمینشان دانستند. ملت ایران همیشه در تاریخ بزرگ بوده است، اما در طول ۲۵۰ سال قبل از انقلاب به علت اینکه امامی نبوده تا آنان را در مسیر خدا قرار دهد در یک تکه از جنگ یا صلح یا قراردادی بخشی از ایران را از دست داد.

وی افزود: شاید ابتدای انقلاب به حسب ظاهر وضعیت کشور ما که تازه انقلاب شده بود و سران سیاسی تغییر یافته بودند، نابسامان بود. در چنین شرایطی کشور مورد هجوم واقع شد. در سال ۱۳۵۰ عراق و سوئیس بالاترین تولید ناحالص جهان را داشتند، از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۵ عراق یکی از سه کشور با بیشترین تولید ناخالص جهان بود در حالی که جمعیت کشورش زیر ۲۰ میلیون نفر بود. با همین پشتوانه صدام به ایران حمله کرد تا خود را سردار عرب بنامد.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: یکی از دوستان نزدیک حاج قاسم تعریف می‌کرد در نزدیکی شلمچه با حاج قاسم از دکل مخابراتی بالا رفتیم دیدیم از بندر الاحمدی تا شلمچه تجهیزات عراقی ریخته است، به حاج قاسم گفتم یعنی کسی می‌تواند از پس صدام بربیاید؟ سردار نگاهی کرد و گفت اگر خدا بخواهد می‌شود. اینکه حضرت امام گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد معنایش این است امام ما را در مسیر خدا قرار داد.

وی بیان داشت: اگر به ما بود فتح خرمشهر اتفاق نمی‌افتاد که بعد ۴۰ سال با افتخار از آن دوران یاد کنیم. آن‌هایی که خرمشهر را اشغال کردند کجا هستند؟ عراق در جریان حکومت صدام ۶۲۵ هزار تن کشته داد که ۳۵۰ هزار تن به دست صدام و داعش کشته شدند. ۲۷۵ هزار تن در جنگ ما کشته شدند. فقط ۶۰ هزار تن اعدام شدند. می‌بینیم آن کشور ثروتمندی که اگر ما توان صادرات دو و نیم میلیون بشکه نفت داریم او ۴ و نیم میلیون توان داشت به چه روزی افتاد، وقتی مردمی به دست حاکمان ظالم می‌افتند تا سال‌ها تاوان پس می‌دهند. ایران ما علی‌رغم ۴۰ سال تحریم و مشکلات توانسته خود را حفظ کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما ۲۳۰ هزار شهید داریم که ۱۵۰ هزار تا شهید در صحنه جنگ شهید شده‌اند. ما ۱۵۰ هزار شهید دادیم در حالی که عراق ۲۷۵ هزار کشته دارد.

وی درخصوص ارائه خدمات بنیاد شهید به ایثارگران تصریح کرد: به عنوان دستگاهی که انتهای خط خدمات هستیم، دو محدودیت قانونی و اعتباری داریم، هر سال که تلاش می‌کنیم خود را برسانیم، خواسته‌ها از ما جلو می‌زند. همین مبلغ عدد کمک معیشت ۱۰۸ هزار نفر امسال سه میلیون و ۶۰۰ شده و با اینکه ۶۰ درصد رشد داشته، اما کافی نیست. باید یکبار بعد از ۴۰ سال مجموعه رزمندگان با کمک دوستان در نیرو‌های مسلح برنامه جامع هدایتی تنظیم کنند.

رئیس بنیاد شهید گفت: امروز میانگین سنی ایثارگران به ۶۰ سال رسیده و امیدواریم در دوران بازنشستگی خدمتگذار خوبی باشیم. نظام درصد بندی در نیرو‌های مسلح و بنیاد فرق دارد و مبنای درصد از نیرو‌های مسلح ۱۰۰ و در بنیاد شهید ۷۰ است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار