معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد؛

تدارک بیش از ۲۲۰۰ برنامه برای گرامیداشت سوم و چهارم خرداد

جعفری در نشست خبری برنامه‌های سوم خرداد گفت: تا امروز دو هزار و ۲۲۷ برنامه برای دو روز سوم و چهارم خرداد در سازمان‌های کشوری، لشکری و سازمان‌ها و بخش‌های مردمی ثبت شده است.
کد خبر: ۵۲۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ - 22May 2022

ثبت ۲ هزار و ۲۰۰ برنامه در سامانه ثبت برنامه‌های سوم خرداد/ رونمایی از ۶۰ عنوان کتاببه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری سوم خرداد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و سالروز عملیات بیت المقدس با سخنرانی «علی‌اصغر جعفری» معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت امروز (یکشنبه) در محل این موزه برگزار شد.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد حماسه خرمشهر و مقاومت دزفول هستیم. عملیات الی بیت المقدس یکی از پرافتخارترین عملیات‌های دفاع مقدس است که با همدلی و همفکری و پشیتبانی نیرو‌های مسلح و مردم در نیمه اردیبهشت سال ۶۱ آغاز و پس از ۲۵ روز جنگ گسترده و غیر قابل باور در روز سوم خداد و انهدام کامل دشمن در منطقه عملیاتی ک به اسارت درآمد ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های بعثی به پایان رسید و یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس را رقم زد.

جعفری افزود: خرمشهر تبدیل به دژی تسخیرناپذیر تبدیل شده بود. امکان هلی‌برن وجود نداشت و همه خودرو‌های خرمشهر را عمودی در زمین کاشته بودند. صدام آنقدر اطمینان داشت گفت در صورت بازپس‌گیری خرمشهر، کلید بصره را به ایران می‌دهم. هیچ یک از کشور‌های خارجی تصور اینکه ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد نداشتند. با همت ارتش و سپاه عملیات بزرگی رقم خورد و پس از این عملیات رفتار دنیا با ما تغییر کرد.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر بیان داشت: در همه استان‌ها و شهر‌ها غریب به ۵۰۰ ستاد مسوولیت راهبری مناسبت‌های ملی دفاع مقدس را برعهده دارند که سوم خرداد یکی از نقاط عطف این مناسبت‌هاست.

وی تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر با سامانه‌ای که فراهم شده شاهد افزایش کیفیت برنامه‌ها در مناسبت‌ها هستیم. تا امروز دو هزار و ۲۲۷ برنامه برای دو روز سوم و چهارم خرداد در سازمان‌های کشوری، لشکری و سازمان‌ها و بخش‌های مردمی ثبت شده است. حدود ۶۰ درصد از برنامه‌ها ثبت شده و احتمالا شاهد افزایش این تعداد باشیم. ۲۴۴ برنامه در کل کشور در حوزه کتاب یعنی رونمایی، تجلیل از نویسندگان و... برگزار خواهد شد و از ۶۰ عنوان کتاب جدید رونمایی می‌شود.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حوزه تبلیغی و رسانه‌ای ۸۹۲ عنوان برنامه در کل کشور تدارک دیده شده است. ۵۶۴ همایش و یادواره در کل کشور برگزار می‌شود. در بخش هنری و فعالیت‌های گرافیک، نقاشی، خوشنویسی و اجرای موسیقی و تجلیل از هنرمندان، اجرای موسیقی، رونمایی از تندیس و نقاشی از شهدا مد نظر است و ۱۴۶ برنامه تبلیغی هم در کل کشور برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت اضافه کرد: در بخش شعر و خاطره ۱۰۳ برنامه را در مجموع برنامه‌ها داریم. در بخش فیلم و تئاتر نقد تخصصی، پخش فیلم، تجلیل از فیلمسازان و کارگردانان و بازسازی عملیات‌ها ۷۳ برنامه پیش بینی شده است. ۱۲ پروژه عمرانی را نیز در برنامه‌ها داریم.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه دستگاه‌ها بسیار مفصل است. بنیاد حفظ آثار با همکاری وزارت گردشگری نشست میراث دفاع را برگزار می‌کند. در روز سوم خرداد که به عنوان روز میراث فرهنگی و دفاع مقدس نام‌گذاری شده همایشی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. در این مراسم از اطلس گردشگری انقلاب اسلامی که توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آماده شده و نیز شماره چهار رقمی موزه‌های دفاع مقدس رونمایی خواهد شد. همچنین از جمعی از روایتگران، دستاندرکاران دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.

وی بیان داشت: اختتامیه جایزه ادبی یوسف در خرمشهر برگزار می‌شود. کارگاه آموزشی نوقلمان حوزه دفاع مقدس را داریم، رونمایی از کتب اسنادی، نقد آثار دفاع مقدس برگزار می‌شود. اختتامیه جشنواره خاطره‌گویی افتخار من، خاطره‌گویی پدربزرگان برای نوه‌ها را داریم. اجرای موسیقی در میادین شهر تهران توسط رزم نوازان نیرو‌های مسلح انجام می‌شود. آغاز به کار قرارگاه جهاد تبیین دفاع مقدس و مقاومت را هم خواهیم داشت.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تنوع و استفاده از ظرفیت‌ها در برنامه‌های امسال بیان کرد: مراسم گرامیداشت عملیات بیت المقدس در همه یگان‌های ارتش برگزار می‌شود. سپاه هم کنگره چهار هزار شهید روحانی، رونمایی از سردیس شهید کلهری، نشست تخصصی تبیین عملیات‌های دفاع مقدس در سوم خرداد، دیدار با خانواده شهدا، رزمایش بازخوانی عملیات و رزمایش اقتصادی را خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها