بازآماد جنگنده F-۱۴ در پایگاه هوایی شهید بابایی

یک فروند جنگنده F-۱۴ با تلاش متخصصان نیروی هوایی ارتش پس از ۱۸ سال زمین‌گیری، بازآماد و به ناوگان نهاجا الحاق شد.
کد خبر: ۵۲۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ - 22May 2022

نیروی هوایی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، یک فروند جنگنده F-۱۴ (تامکت) که به همت متخصصان نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان بازآماد شده است، پس از ۱۸ سال زمین‌گیری به پرواز درآمد.

بنا بر گزارش روابط عمومی آجا، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان ضمن بازدید از توان عملیاتی این یگان، در مراسم الحاق این جنگنده اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز شاهد بازآماد یکی دیگر از هواپیما‌های جنگنده این نیرو پس از ۱۸ سال زمین‌گیر شدن، با ۳۹ هزار نفرساعت کار هستیم که به دست متخصصین داخلی و با استفاده از دانش کاملاً بومی بازسازی و در ریل عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

فرمانده نهاجا در ادامه عنوان کرد: نیروی هوایی یک نیروی دانش‌محور و خوداتکا بر پایه بهره‌گیری از دانش بومی و متخصصین داخلی است که افتخار بازآمادسازی هواپیما‌های جنگی همچون F-۱۴ را در کارنامه خود دارد؛ هواپیمایی که کشور عزیزمان ایران تنها دارنده آن در جهان است، که وظیفه این هواپیمای جنگنده حفاظت از هسته مرکزی کشور است.

امیر واحدی با اشاره به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: امساله با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام دانش‌بنیان‌ها و اهتمام ویژه نیروی هوایی نسبت به استفاده از تجربیات و دانش نخبگان فنی توانسته‌ایم در این زمینه همکاری‌های مثمر ثمری داشته باشیم تا جایی که امروز بسیاری از قطعات گلوگاهی این نیرو به دست شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان طراحی و ساخته می‌شود که این تنها گوشه‌ای از همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های نیروی هوایی با این شرکت‌هاست.

فرمانده نیروی هوایی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط نیروی هوایی با دانشگاه‌ها و صنعتگران جوان کشور یک ارتباط تأثیرگذار و دوسویه است که ما همواره در تلاش هستیم تا این ارتباطات را بیش از پیش گسترش دهیم تا ان‌شاالله در آینده نه‌چندان دور شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت هوایی باشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها