سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی

سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی می‌تواند به ادامه این جنایت‌ها منجر شود.
کد خبر: ۵۲۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ - 23May 2022

سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هدف قرار دادن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی است و اگر جامعه بین‌المللی اقدامی نکند و این رژیم را به خاطر جنایات علیه بشریت که به منظور ساکت کردن حقیقت است، پاسخگو نکند، این آخرین حادثه نخواهد بود.

به گزارش «دیلی صباح»، در تلاشی آشکار برای جلوگیری از پوشش رسانه‌ای نقض حقوق بشر توسط نظامیان رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین، نظامیان صهیونیست «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی «الجزیره»، را در هنگام پوشش خبری یورش نیرو‌های اشغالگر صهیونیست، هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این خبرنگار در جریان حمله نظامیان رژیم صهیونیستی با گلوله جنگی از ناحیه سر هدف قرار گرفت.

شبکه الجزیره از جامعه جهانی خواست تا کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل «هدف قرار دادن و قتل عمدی یک روزنامه‌نگار» پاسخگو کند؛ قطر به نوبه خود تاکید کرد که این قتل را «جنایت شنیع و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و نقض آشکار آزادی رسانه‌ها و بیان» می‌داند.

برای چندین دهه، خبرنگاران فلسطینی با چالش‌ها و نقض‌های مختلفی از جمله هدف‌گیری مستقیم، حملات فیزیکی و روحی، محدودیت‌های آزادی رفت‌وآمد، بمباران دفاتر آنها، دستگیری، ارعاب، آسیب رساندن به تجهیزات و ... مواجه بوده‌اند.

حملات نظامیان صهیونیست علیه پرسنل رسانه‌های محلی و بین‌المللی که در مناطق اشغالی فعالیت می‌کنند، به‌طور نظام‌مند ادامه دارد.

چندین گروه حقوق بشری تاکنون نقض حقوق رسانه‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را ثبت کرده‎اند، در حالی که کمیته حمایت از روزنامه نگاران (JSC) که جنایات رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها را در سرتاسر سرزمین‌های فلسطینی مستند می‌کند، در آخرین گزارش خود تاکید کرد که اقدامات این رژیم علیه خبرنگاران طیف گسترده‌ای شامل دستگیری، اخاذی و حمله مستقیم میدانی را در بر می‌گیرد.

این سازمان غیردولتی همچنین ۱۸ مورد ممانعت از پوشش رسانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را مستند کرده است.

در همین حال پایگاه خبری فلسطینی «وفا» در گزارش سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۳۸۴ مورد تجاوز رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در اراضی فلسطین ثبت شده و تجاوزات نظامیان صهیونیست شامل حمله با گلوله جنگی، شلیک گاز اشک‌آور، ضرب و شتم و دستگیری بوده است.

پایگاه خبری «وفا» در گزارش خود تاکید کرده که هدف از این حملات «پنهان کردن حقیقت و ناگفته نگه داشتن جنایات روزانه اسرائیل علیه شهروندان بی‌دفاع فلسطینی بوده است.»

از سوی دیگر بر اساس گزارش اخیر گزارشگران بدون مرز (RSF)، از سال ۲۰۱۸ تاکنون دستکم ۱۴۴ خبرنگار فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) گزارش داد که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، بیش از ۴۰ خبرنگار فلسطینی از سال ۲۰۰۰ تاکنون از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و صد‌ها نفر مجروح شده یا هدف خشونت قرار گرفته‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار