امام جمعه سنندج:

«علما» سنگربانان وحدت، اتحاد و علم‌آموزی در جامعه هستند

ماموستا «رستمی» با بیان اینکه علما سنگربانان وحدت، اتحاد و علم‌آموزی در جامعه هستند، گفت: علما مسائل و مشکلات روز را شناسایی و بیان می‌کنند و همواره در طول تاریخ علی‌رغم هجمه‌های دشمنان، این سنگر را رها نکرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ - 23May 2022

«علما» سنگربانان وحدت، اتحاد و علم‌آموزی در جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج امروز (دوشنبه) در گردهمایی استانی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با بیان اینکه علما سنگربانان وحدت، اتحاد و علم‌آموزی در جامعه هستند، اظهار داشت: خداوند کریم 124 هزار معلم را به کره خاکی فرستاده و رسالتشان تقویت ارتباط با خداوند و هدایت جامعه بشریت بود.

وی با بیان اینکه معلمان نوک قلم خود را بر حقایق گذاشته و حق و حقیقت را بیان کنند، گفت: علما نیز با درایت، روشنگری و زمان‌شناسی مردم را به راه راست هدایت می‌کنند.

امام جمعه سنندج با ذکر اینکه شخصیت‌ انسان‌ها به فضیلت علم آراسته شود، تصریح کرد: علما دارای جایگاه ویژه‌ای نزد حق تعالی هستند، پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از استقرار ایمان بنای دانشگاه دینی و مساجد را به عنوان بزرگترین مدرسه تعلم و تربیت و مرکز وحدت، اتحاد، الفت و پیشرفت بنا نهاد.

وی با بیان اینکه مساجد باید مرکز راز و نیاز، خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم باشد، افزود: علما مسائل و مشکلات روز را شناسایی و بیان کرده و همواره در طول تاریخ علی‌رغم هجمه‌های دشمنان، این سنگر را رها نکرده‌اند.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه باید ارتباط آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه تقویت شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از گذشت 12 سال اقدامی برای رفع مشکل معیشتی علما و معلمان نشده و هم‌‌اکنون خوشبختانه در دولت سیزدهم این دغدغه‌ها در حال رفع شدن است.

امام جمعه سنندج یادآور شد: تشکیل این جلسات بیانگر نزدیکی ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش بوده و انتظار می‌رود بیشتر تقویت شود، کما اینکه خوشبختانه با ورود و حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان این ارتباطات تقویت و مشکلات در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار