امیر قطر:

«ابوعاقله» از یک مراسم تشییعِ باعزت محروم ماند

امیر قطر در سخنانی گفت: شیرین ابو عاقله در فلسطین به قتل رسید و حتی از یک مراسم تشییع پیکر با عزت هم محروم ماند.
کد خبر: ۵۲۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ - 23May 2022

«ابو عاقله» از یک مراسم تشییعِ باعزت محروم ماندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنانی در نشست داووس نسبت به ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: شیرین ابوعاقله در فلسطین کشته شد و اجازه ندادند مراسم تشییع پیکرش با کرامت برگزار شود.

بر اساس این گزارش، امیر قطر افزود: شیرین ابو عاقله درست مانند ۱۸ خبرنگاری که از سال ۲۰۰۰ در فلسطین کشته شدند، به قتل رسید. وی در خصوص فلسطین نیز گفت: از زمان تأسیس سازمان ملل متحد، فلسطین مانند یک زخمِ باز است.

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین در خصوص بحران اوکراین نیز گفت: ما همچنان بر این باوریم که بحران اوکراین باید از طریق راهکار مسالمت آمیز حل و فصل شود. جنگ در اروپا، بحران انرژی در سراسر جهان را عمیق‌تر کرده است.

وی در خصوص روابط دوحه با پکن نیز اظهار داشتک روابط با ما چین بسیار خوب است و برای تقویت آن تلاش می‌کنیم. امیر قطر همچنین در خصوص مواضع کشورش در قبال مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، گفت: ما ادعای ایفای یک نقش میانجی گرایانه رسمی میان غرب و ایران را نداریم.

در همین ارتباط، وی ادامه داد: ایران همسایه ما است و تلاش می‌کنیم تا توافق هسته‌ای احیا شود. ما در تلاش هستیم تا همه طرف‌ها را به بازگشت به توافق هسته‌ای تشویق کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها