فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مجتهدزاده در آیین رونمایی از ۱۴عنوان کتاب صوتی:

هنر باید در راه تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده شود

آیین رونمایی از ۱۴عنوان کتاب صوتی به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت شبکه رادیویی ایران‌صدا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 24May 2022

هنر باید در راه تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی بکار رودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در آیین رونمایی از ۱۴عنوان کتاب صوتی ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: هنر رساترین زبان برای انتقال ایده‌هاست و در همه جای دنیا از جمله کشور ما اگر بخواهند اتفاقات مهم تاریخی را ماندگار کنند لازم است جدای از تاریخ و تاریخ نویسی در وادی هنر برده شود، چون هنر باعث ماندگار شدن روایت‌های تاریخی و نکته‌هایی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جهاد تبیین که مد نظر مقام معظم رهبری است در واقع جهاد رسانه‌ای هاست یعنی هر کسی که صاحب رسانه است باید در حوزه خودش وظیفه اش را انجام بدهد. بهمین دلیل خلق آثار هنری در حوزه دفاع مقدس و ثبت و ضبط ایثارگری‌های آن دوران اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: هنری که امروز به نام هنر اسلامی و هنر انقلابی ارائه می‌شود، آبروی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ست، لذا باید هم از لحاظ تکنیک هم از لحاظ محتوی، همواره در منتهای قوت باشد.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ماندگار است چرا که هدایت الهی و حمایت مردمی پشتوانه آن است.

وی گفت: هنر باید در راه تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی بکار رود و باید با ابزار هنر شمشیری ساخت تا ناپاکی‌ها و ناخالصی‌ها را بزداید و راه رشد و پاکی و خلوص و تقوی در جامعه را باز و هموار سازد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: هنرمندان ما در عرصه صدا و سیما می‌توانند با استفاده از هنر خود، شرف و شجاعت مردم این مرز و بوم و مقاومت مادران و همسران شهدا را با سرانگشت ذهن خلاق خود برای دیگران ترسیم کند.

وی در پایان اظهار داشت: واقعا نمی‌شود از سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدا صرف نظر کرد. آن قدر نکته الهام‌بخش در زندگی این شهیدان وجود دارد که واقعاً جا دارد یک تصویر هنرمندانه‌ای از این وضعیّت را هنرمندان ما به دنیا نشان بدهند، و رزمنده ایرانی را بشناسانند به دنیا و با کار‌های هنری و بزرگ در مقابل چشم مردم دنیا قرار بدهند.

در این مراسم حجت الاسلام حمیدرضا محمدیاری رئیس عقیدتی و سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز پیرامون نقش زنان در دفاع مقدس و اهمیت نقش مادری بانوانان ایرانی و تاثیری که در محیط پیرامونی خود دارند نکاتی را بیان کرد.

سرهنگ حیدری رئیس فضای مجازی بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز ضمن تبریک گرامیداشت سالروز سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی، گفت: ادارات کل حفظ اثار و نشر اثار دفاع مقدس در سراسر کشور در طول سال ۱۴٠٠، ۵۳۸ عنوان کتاب صوتی را تولید کرده است و بر بارگذاری آن در اپلیکیشن ایران صدا و دیگر اپلیکیشن‌های پر مخاطب تاکید و آمادگی سازمان فضای مجازی را جهت آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تولید محتوا به منظور همکاری با شبکه رادیویی ایران صدا اعلام کرد.

مهندس شاملو مدیر شبکه رادیویی ایران صدا نیز اظهار داشت: با آمدن گوشی‌های هوشمند و مد شدن کتاب‌های صوتی تحولی در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاق افتاد، خصوصا کتاب‌هایی که جنسشان از حوزه علوم انسانی و از جنس روایت بود و خوانش برای آن راحت بود رشد قابل توجهی پیدا کرد و کتاب صوتی و گویا نقش پررنگی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ویژه حوزه دفاع مقدس هفته‌ای یک کتاب صوتی آماده می‌شد و تلاش کردیم کار کیفی انجام شود و در چینش آن دقت لازم به عمل امد تا مخاطب استفاده کند و جذب شود و دل زدگی برای این مفاهیم ارزشمند پیش نیاید.

در پایان از عوامل شبکه رادیویی ایران تجلیل و از ۱۴عنوان کتاب گویا رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار