فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رئیس موسسه شهید حسن باقری:

فتح خرمشهر حاصل اراده ملی بود

سردار «جعفری» گفت: مردم از همه اقشار برای آزاد سازی خرمشهر آمدند و فتح خرمشهر حاصل اراده ملی بود
کد خبر: ۵۲۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 24May 2022

فتح خرمشهر حاصل اراده ملی بودبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، سردار «فتح‌الله جعفری» رئیس مؤسسه شهید باقری، مدرس دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) و بنیانگذار یگان زرهی سپاه امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در ایلام اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس هر آنچه در توان نیروهای مسلح و مردمی بود، پای کار آمد، در غیر این صورت شکست نیروهای بعثی امکان پذیر نبود. فتح خرمشهر تنها متعلق به نیروهای مسلح نبود بلکه افتخاری برای ملت ایران است.

وی افزود: در این عملیات استعداد نیرویی در جبهه خودی به دو برابر ارتش عراق رسید، بطوریکه ۷۰هزار نفر را برای حمله به دشمن آماده شد.

جعفری در ادامه گفت: خرمشهر حاصل اراده ملی بود و علیرغم اینکه دشمن سخت دفاع کرده بود و شهر را به کلی تخریب کرد، اما در نهایت این پیروزی بزرگ رقم خورد.

وی بیان کرد: چند تغییر از جمله تغییر در استراتژی، موجب شد تا آن یأس و نامیدی جای خود را به امیدواری بدهد و رزمندگان ایرانی و مردم توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

جعفری عنوان کرد: با پیروزی رزمندگان در عملیات فتح‌المبین، تمامی نگاه‌ها متوجه جبهه جنوبی خوزستان و شهر خرمشهر شد. رزمندگان با شوق و اشتیاق آماده برداشتن آخرین گام برای آزادسازی مناطق اشغالی و اخراج دشمن بعثی از کشور شدند.

بنیان گذار یگان زرهی سپاه خاطرنشان کرد: یک ماه پس از پایان عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس آغاز و رزمندگان پس از یک نبرد سخت و انجام چهار مرحله عملیات توانستند خرمشهر را آزاد کنند، خود را به مرز برسانند و دشمن را از خاک کشورمان بیرون کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها