آمریکا ۴ فرد و ۶ شرکت را بابت ارتباط با حماس تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اسامی ۱۰ شخص و شرکت را به بهانه درآمدزایی برای گروه مقاومت فلسطین، حماس در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
کد خبر: ۵۲۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ - 24May 2022

آمریکا ۴ فرد و ۶ شرکت را بابت ارتباط با حماس تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که اسامی چندین شخص و شرکت را به بهانه ارتباط با حماس در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک مقام مالی حماس و شبکه گسترده‌ای شامل چهار تسهیل‌کننده مالی حماس و شش شرکت که اقدام به درآمدزایی برای حماس کرده‌اند را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.»

«الیزابت روزنبرگ»، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «اقدام امروز اشخاص و شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که حماس از آن‌ها برای مخفی کردن و پولشویی وجوهش استفاده می‌کند.»

چهار فردی که تحریم شده‌اند اتباع فلسطین، اردن و عربستان سعودی هستند. شرکت‌های تحریم‌شده در امارات، عربستان سعودی و سودان مستقر هستند.

آمریکا روز پنجشنبه هم تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرده بود. این تحریم‌ها بخشی از تلاش‌های آمریکا برای کاستن از نفوذ و قدرت گروه‌های مقاومت در منطقه است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار