فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا:

باید با ابزار هنر حماسه رزمندگان «فتح خرمشهر» را به تصویر بکشیم

«سادات کرمی» گفت: دفاع مقدس و سوم خرداد گنجینه حماسه‌ها و خاطرات است و باید با استفاده از ابزار هنر ایثار رزمندگان را به تصویر بکشیم.
کد خبر: ۵۲۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ - 25May 2022

با ابزار هنر حماسه رزمندگان «فتح خرمشهر» را به تصویر بکشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین سوم خرداد و روز مقاومت، ایثار و ایستادگی در اقدامی نو و جذاب، رویداد بزرگ فرهنگی هنری «خط خاطرات» به همت سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا و با حضور و اجرای میدانی هنرمندان دانشجو در حوزه‌های متنوعی، چون طراحی، نقاشی، عکاسی و کافه کتاب در بوستان ملل ساری برگزار شد.

«سید امیر سادات کرمی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلای مازندران در این رابطه اظهار داشت: تلاش کشور‌های دنیا در زمینه مولفه نرم این است تا فرهنگی مبتنی بر ایدئولوژی و باور‌های خود حاکم کنند و در حوزه الگو سازی عمدتا از افسانه‌ها و افراد جعلی استفاده می‌کنند.

سادات کرمی با بیان اینکه در غرب و شرق یک الگوی قابل اتکایی که بتواند یک‌منش، روش و انسانیت را به تصویر بکشد وجود ندارد، افزود: اما توانستند با استفاده از ابزار هنر الگو‌های پوچ را به الگو‌های مثال زدنی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: کشور ما مخزن و گنجینه اسطوره هاست، اما به دلیل استفاده نکردن درست از ابزار هنر این‌ گنجینه و دفینه دست نخورده باقی ماند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا بیان داشت: سوم خرداد، مسجد جامع خرمشهر، شخصیت‌های کلیدی مانند محمد جهان آرا و سایر افرادی که ارکان اصلی نجات خرمشهر بودند را به عنوان اولین پایگاه نظامی و نخستین پایگاه مقاومت جهان اسلام در تاریخ معاصر که توانست توسط همه اقشار مردم پایداری کند به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت هنر در معرفی باور‌های دینی و ملی گفت: امروز توانستیم با ابزار هنر قلم و قلم‌ موی دانشجویان قدسیه ساری بخشی از این دفینه را به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار