فتح خرمشهر؛ فتح خون/ نماینده ولی فقیه در مازندران:

نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس ستودنی است

«محمدی لائینی» گفت: جهاد سازندگی در جبهه‌های دفاع مقدس خدمات زیادی ارائه کرد و نام سنگرسازان بی‌سنگر به حق بر آنها نامگذاری شده است.
کد خبر: ۵۲۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴ - 25May 2022

نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس ستودنی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در یاداره ۱۰ تن از شهدای سنگرسازان بی‌سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان در عملیات بیت المقدس به نقش آفرینی سازمان جهاد سازندگی آن روز در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اعزام ۶۲ هزار نفر نیروی جهادی به جبهه، تقدیم ۴۰۰ جانباز و ۱۶۹ شهید که ۱۰ شهید در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند گوشه‌ای از حماسه‌های جهاد سازندگی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه امروز به برکت حضور شهدا در امنیت و آسودگی خاطر زندگی می‌کنیم، بیان داشت: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و راه شهدا را ادامه بدهیم.

محمدی لائینی ادامه داد: به برکت جهاد سازندگی و تلاش عاشقانه و شبانه روزی نیرو‌های جهادی آن روز در روستا‌ها و کوهستان‌ها در بخش آب، برق، بهداشت، جاده و حمام خدمات انجام شد و خاطرات شیرین برای ملت ایران به همراه داشت.

وی تصریح کرد: باید دوباره جهاد سازندگی احیا شود برای ترمیم و تکمیل سازندگی‌های گذشته که بسیاری از آن‌ها دچار فرسودگی شده است و این خدمت جهاد بود.

محمدی لائینی با بیان اینکه جهاد سازندگی در جبهه‌های دفاع مقدس خدمات داشت و  به حق نام سنگرسازان بی‌سنگر بر آنها نامگذاری شده است، افزود: آنها برای رزمندگان سنگر می‌ساختند درحالیکه خودشان سنگری نداشتند و مقابل آتش مستقیم دشمن جانانه مشغول سنگرسازی بودند.

امام جمعه ساری عملیاتی کردن نام و شعار سال و دانش بنیان کردن کشاورزی و حوزه کشاورزی را مأموریت بزرگ جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید به حوزه دانش بنیان کردن توجه شود.

وی با بیان اینکه هدفمند شدن یارانه‌ها از مأموریت‌های جهاد کشاورزی است، ادامه داد: بار اصلی جراحی اقتصادی روی دوش بخش کشاورزی است و امنیت کشور و جامعه به عهده نیرو‌های امنیتی است.

محمدی لائینی بیان داشت: مهمترین عامل پایداری و حفظ امنیت، مردم مومن و نجیب هستند و علی‌رغم وجود مشکلات، گلایه‌ها و اعتراض‌ها حساب نظام را از حساب گله‌مندی‌ها جدا می‌کنند و به عناصر آشوب‌طلب اجازه ورود نمی‌دهند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه میدان عملیات اقتصادی حوزه جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: ظرفیت مازندران در حوزه کشاورزی بسیار بالاست و یکی از صادرکنندگان روغن و مرغ و برنج است و باید نظارت جدی در بازار صورت بگیرد تا از این معبر سخت نیز عبور کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه ولایت، عرفان، عشق به خدا، ناله‌های نیمه شب عشاق در سنگر‌ها باطن انقلاب است، گفت: اخلاص حضرت امام و خانواده‌های شهدا نیز باطن انقلاب است و استکبار، مزدودان، عوامل نفوذی‌ها، رانت خواران، مفسدین و دزدان رسوا خواهند شد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه این انقلاب امام حسینی است و باطن عاشورایی دارد، خاطرنشان کرد: شهدا برای ایثار و شهادت رفتند و استکبار شکست می‌خورد و پیروزی با انقلاب اسلامی است و وعده خداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها