سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی:

الگوسازی با بهره‌گیری از آموزه‌های مقاومت، نیاز فرهنگ عمومی است

«تحفه‌گر» با برشمردن اهمیت دزفول در دوران دفاع مقدس و حسن انتخاب روز ملی مقاومت و پایداری در بزرگداشت مقاومت مردم این شهر، الگوسازی پایداری آگاهانه در فرهنگ عمومی بر مبنای آموزه‌های مقاومت و تجارب دفاع مقدس را ضرورت امروز دانست.
کد خبر: ۵۲۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ - 25May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، ششمین نشست چهارشنبه‌های فرهنگ و اندیشه، با موضوع فرهنگ مقاومت و پایداری در روز ملی دزفول با حضور «افشین تحفه‌گر» سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی، «علی‌اکبر عرفانیان» مدیرعامل موسسه پیام آزادگان استان امروز در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست عرفانیان با برشمردن اجمالی الگوهای مقاومت و پایداری در دفاع مقدس به ویژه در نیمه پنهان آن یعنی سرگذشت، اثرات و فرهنگ اسارت و آزادگی، اظهار امیدواری کرد این نشست سرآغاز تبیین این الگوسازی برای زندگی و فرهنگ جامعه امروز شود.

در بخش دیگری از این نشست، عبدالله حیدری مسئول روابط عمومی موسسه نیز با معرفی کتاب سرباز کوچک امام که مزین به تقریظ متفاوت رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به شباهت و تکرار تاریخ عاشورا و مصائب اهل‌بیت پس از این واقعه، در دوران دفاع مقدس و اسارت اشاره کرد و مقاومت شجاعانه و دلیرانه در برابر این مصائب را وجه مشخصه‌ این شباهت تاریخی برشمرد.

همچنین علیرضا کتابدار آزاده‌ سرافراز میهن نیز که در خرمشهر به اسارت درآمده بود، در این نشست به تبیین اهمیت عملیات بیت‌المقدس در دیدگاه جهانی بر اساس اسناد رسانه‌ای و کتاب‌های بین‌المللی پرداخت و خاطراتی کوتاه نیز از آن ایام شورانگیز روایت کرد.

در پایان این نشست فرهنگی افشین تحفه‌گر با برشمردن اهمیت دزفول در دوران دفاع مقدس و حسن انتخاب روز ملی مقاومت و پایداری در بزرگداشت مقاومت مردم این شهر، الگوسازی پایداری آگاهانه در فرهنگ عمومی بر مبنای آموزه‌های مقاومت و تجارب دفاع مقدس را ضرورت امروز دانست و ابراز امیدواری کرد سلسله نشست‌های فرهنگی در این راستا برگزار و الگوهای مفهومی و عملیاتی در عرصه فرهنگ عمومی از آن حاصل شود.

الگوسازی با بهره‌گیری از آموزه‌های مقاومت، نیاز فرهنگ عمومی است

الگوسازی با بهره‌گیری از آموزه‌های مقاومت، نیاز فرهنگ عمومی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار