پیکر شهید «مصطفی نامور» در قم تشییع و خاکسپاری شد

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید والامقام مصطفی نامور، امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور پرشور مردم شهیدپرور قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ - 27May 2022

پیکر شهید «مصطفی نامور» در قم تشییع و خاکسپاری شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پیکر مطهر شهید «مصطفی نامور» امروز (جمعه) پس از اقامه نماز توسط آیت الله «سید محمد سعیدی» امام جمعه قم در مصلای قدس، از مسیر خیابان شهدا (صفاییه) تا چهار راه شهدا و سپس میدان روح الله تشییع شد.

تشییع پیکر شهید نامور با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران دفاع مقدس، نمازگزاران جمعه و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (س) صورت گرفت و تشیییع کنندگان با شعار‌هایی برخاسته از روح حماسه ایثار و شهادت، یاد و خاطره تشییع شهیدان عزیز در دوران دفاع مقدس را زنده کردند.

مراسم تشییع شهید نامور با انتقال پیکر مطهر به قطعه دوم گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و مزاری که از ۳۷ سال قبل، انتظار وی را می‌کشید، ادامه یافت؛ در این مراسم، حسن زارعی از همرزمان شهید و حجت الاسلام عبدالناصر جلالیان و همچنین برادر شهید، نکات و برجستگی‌هایی از زندگی و وصیتنامه شهید بیان کردند. حسین اردستانی از مداحان اهل بیت(ع) نیز اشعار و نوحه هایی را در وصف شهدا و سالروز شهادت امام صادق(ع) مرثیه سرایی کرد.

شهید مصطفی نامور فرزند مهدی، متولد شهر مقدس کربلا بود. خانواده وی از جمله ایرانیان ساکن عراق بودند که از این کشور رانده شده و در دوران کودکی شهید نامور، در قم ساکن شدند.

این شهید عزیز، از سن ۱۵ سالگی یعنی از دوران سن بلوغ خود قدم در جبهه نهاد و حدود چهار سال در عملیات‌های مختلف، لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) را همراهی کرد.

آخرین مسئولیت وی، بی سیم چی محور عملیاتی بود که مرداد سال ۱۳۶۲ در عملیات عاشورای ۲، به شهادت رسید و مفقودالاثر شد.

پیکر مطهر شهید نامور، به تازگی تفحص و از روی پلاک وی شناسایی شد؛ وصیتنامه‌ای دلنشین از این شهید به جای مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار