مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح:

قواعد گفت‌وگوی بین نسلی تدوین می‌شود

اصلانی در نشست زنان مدافع و فعال خرمشهر و دزفول بر ضرورت تدوین قواعد گفت‌وگوی بین نسلی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹ - 29May 2022

قواعد گفت‌وگوی بین نسلی تدوین می‌شود/ مقاومت باعث کم شدن هزینه‌های مادی و معنوی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مینو اصلانی مسئول امور زنان و خانواده ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست زنان مدافع و فعال خرمشهر و دزفول که روز گذشته (شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه مقاومت درجریان همیشه تاریخ وجود داشته است، اظهار داشت: جریان مبارزه با باطل و مقابله حق و باطل همیشه بوده است. مقاومت جریان پیش برنده و حیات بخش است، چرا که وجود انسان مبتنی بر مقاومت است. گاه این مقابله و مبارزه با دشمنی شکل می‌گیرد که در جهت پوشاندن حق تلاش می‌کند.

وی افزود: ما این تقابل حق و باطل را در قیام اباعبدالله می‌بینیم که ایشان را نماد بندگی و مبارزه علیه باطل می‌کند. ایشان به عنوان کسی که در این مسیر مقاومت می‌کنند پدر بندگان خداوند می‌شود. امام حسین (ع) مقابل کفر و شرکت ایستاد و بندگی را به ما هدیه کرد. حکومت بنی امیه فقط به دنبال قدرت نبود، بلکه به دنبال دور کردن انسان از خدا بود. امروز عزت را مدیون مقاومت خرمشهر و دزفول هستیم.

اصلانی انقلاب اسلامی را دنباله رو قیام اباعبدالله دانست و گفت: زمانی که تئوریسین‌ها می‌گفتند دیگر به خدا نیاز نداریم و نیاز به خدا را در بشر نمی‌دیدند و امور را به دست انسان سپرده بودند، انقلاب اسلامی به تاسی از قیام امام حسین (ع) بین زمین و آسمان، انسان و خدا ارتباط برقرار کرد.

مسوول امور زنان و خانواده ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: انقلاب اسلامی با ظهور و بروز مردی در خط انبیا شکل گرفت و با اخلاص حکم رانی مبتنی بر خدا محوری را ایجاد کرد. بازهم مقاومت مردم مقابل حکومت طاغوت انسان را با خدا آشنا کرد و این پیام را به وجود آورد که می‌توان پیشرفت‌های علمی را داشت و پشتوانه الهی را نیز به دست آورد.

وی اذعان داشت: مقاومت باعث می‌شود هزینه مادی و معنوی کمتری داشته باشیم. هرچقدر حق مداران کوتاهی کنند و جریان مقاومت را به تاخیر اندازند هزار و اندی سال می‌گذرد و می‌بینیم امام عصر ظهور نمی‌کنند چرا که حق مداران کوتاهی می‌کنند. امروز مردم ما به تاسی از دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدند که باید مقاومت کنند و هزینه آن را بدهند.

اصلانی تاکید کرد: ما در جبهه حق بن بستی نداریم. شاید خودمان نقاطی می‌بینیم که ناامید کننده باشد، اما در راه حق بن بستی نیست. اینهمه جریان‌های ظلم آمدند و تخریب کردند، اما نتوانستند نور را کم رنگ کنند. انروز علیرغم نگرانی صحنه‌هایی می‌بینیم ناراحت می‌شویم، اشک می‌ریزیم که چرا اعتقادات و ایده‌ها تغییر کرده، اما حق راه خودش را می‌رود. ما متدولوژی صحبت با نسل جدید را نداریم و، چون به مصادیق اشاره می‌کنند نمیتوانیم پاسخگو باشیم. این مژده را می‌دهم این موضوع به صورت کارعلمی در حال بررسی شدن است و در آینده نزدیک قواعد گفت‌وگوی نسلی را به جامعه هدیه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها