سرلشکر موسوی:

تداوم تولید انبوه پهپادها در ارتش/ ارتقای توان پهپادی ما توقف‌ناپذیر است

فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه ارتقای توان پهپادی ما توقف‌پذیر نیست، گفت: با کمک جوانان باانگیزه، متعهد و متخصص مسیر خوداتکایی را با طراحی و تولید انبوه پهپاد‌ها ادامه خواهیم داد.
کد خبر: ۵۲۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 28May 2022

ارتقای توان پهپادی ما توقف‌ناپذیر استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی آجا، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ اظهار داشت: امروز این توفیق را داشتیم که بخشی از توانمندی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارائه کنیم. همه این امکاناتی که فراهم شده در راستای تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی ستاد کل نیرو‌های مسلح ایجاد شده است که بتوانیم در مقابل تهدید‌های احتمالی، وظیفه و مأموریت اصلی خود را که دفاع از استقلال، نظام جمهوری اسلامی و حدود و ثغور کشورمان و برقراری امنیت ملت بزرگ ایران است به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای توان رزمی خود به هر اندازه‌ای که نیاز باشد تلاش می‌کنند و برای تحقق این هدف، در همه حوزه‌ها بویژه در بخش قابلیت‌های پهپادی با اتکا بر توانمندی‌های بومی و جوانان پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند تا امروز که بخشی از آن‌ها را که مجهز به انواع تسلیحات و تجهیزات بومی ایرانی است در اینجا ملاحظه کردید. بزرگترین دستاورد ما این است که به هیچ کجا وابسته نیستیم و همه آن چیزی را که برای دفاع از کشور و انجام مأموریت نیاز داریم را خودمان فراهم می‌کنیم و به هیچ وجه ارتقای توان رزمی از جمله ارتقای توان پهپادی توقف‌پذیر نیست.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: خدا را شاکریم که می‌توانیم از ملت مقاوم و قوی خودمان به خوبی دفاع کنیم و امیدواریم بتوانیم با روی سفید از این مسئولیت بیرون بیاییم. انواع پهپاد‌ها الان در نیرو‌های مسلح از جمله در ارتش مشغول انجام مأموریت هستند؛ از پهپاد‌های کوچک تا بزرگترین آن‌ها که «کمان ۲۲» است که این‌ها هرکدام مأموریت متنوعی دارند. برای مأموریت‌های محلی، تاکتیکی و راهبردی، ما به انواع پهپاد‌های شناسایی، رزمی، انهدامی، اسکرامبل و... نیاز داریم که ماموریت‌ها را بتوانند انجام دهند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: نیاز به تقویت پهپاد دورپرواز با مداومت پروازی بالا و توان حمل بالای مهمات برای زدن اهداف راهبردی، باعث شد که ارتقای قابلیت پهپاد‌های موجود و تجهیز به انواع موشک‌ها و بمب‌ها با برد‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و با کمک جوانان باانگیزه، متعهد و متخصص مسیر خوداتکایی را با طراحی و تولید انبوه پهپاد‌ها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار