معاون عملیات ارتش:

مأموریت پایگاه‌ها سری ارتش برون‌مرزی و بسیار ویژه است

امیر دریادار موسوی گفت: مأموریت‌هایی که بر عهده پایگاه‌ها سری ارتش قرار داده می‌شود، بسیار ویژه و عمدتاً برون‌مرزی است.
کد خبر: ۵۲۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ - 29May 2022

ماموریت پایگاه‌ها سری ارتش عمدتاً برون‌مرزی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «سید محمود موسوی» معاون عملیات ارتش در برنامه صف اول در خصوص مرکز سری پهپادی ارتش، اظهار داشت: این پایگاه‌ها و پایگاه‌های مشابه این، در نقاط مختلف کشور مستقر است و مدت‌هاست که عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بازدید سرلشکر باقری از این پایگاه سری برای ارزیابی عملکرد و توانمندی‌های ارتش در این حوزه بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران متناسب با مأموریت‌هایی که به عهده دارد از این پایگاه استفاده می‌کند و سرلشکر باقری در این بازدید توانمندی‌های ارتش در حوزه پهپاد را در یکی از این پایگاه‌های سری مورد ارزیابی قرار دادند. همانطور که در تصاویر مشخص بود، همه پهپاد‌هایی که در این پایگاه بودند، عملیاتی و آماده انجام مأموریت بودند و هر زمان که نیاز به آن‌ها باشد به پرواز درآمده و عملیات خود را انجام می‌دهند.

معاون عملیات ارتش گفت: پهپاد‌هایی که در این پایگاه سری استفاده و به کار گرفته می‌شود، توان انجام عمومی مأموریت‌های بسیار پیشرفته را دارند تا بتوانند در موقع نیاز، ضربه‌های کاری را به دشمن وارد کنند.

دریادار موسوی گفت: مأموریت‌هایی که بر عهده این پایگاه‌ها سری ارتش قرار داده می‌شود، مأموریت‌های بسیار ویژه و عمدتاً برون‌مرزی است. تجهیزاتی که در این پایگاه‌ها به صورت مخفی نگهداری می‌شوند، باید از دید دشمن پنهان باشد و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی گفت: توانمندی‌های امروز نیرو‌های مسلح با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست. ما در حوزه نیرو‌ها از توانمندی بالایی برخوردار هستیم، به عنوان مثال در حوزه جنگال و تولید پهپاد‌ها همه این دستاورد‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است. ما در دفاع مقدس تجهیزاتی نداشتیم، اما امروز در حوزه زیرسطحی به تجهیزات پیشرفته دست یافته‌ایم. در حوزه پهپادی نیز پرنده‌های بدون سرنشینی تولید کردیم که می‌توانند به راحتی اهداف دوردست را شناسایی و مورد هدف قرار دهند. امروز به پتانسیلی رسیدیم که می‌توانیم پرنده‌های با سرنشین و جنگنده‌های بسیار پیشرفته تولید کنیم.

معاون عملیات ارتش، توانمندی توان رزم نیرو‌های مسلح را غیر قابل قیاس با دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در تمامی حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ما شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم، اما ویژگی خاصی که پهپاد‌ها دارند این است که در همه نیرو‌ها متناسب با نیازی که وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر موسوی نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل تعیین کننده در نبرد دانست و گفت: در طول دفاع مقدس شاهد بودیم که رزمندگان جان بر کف ارتش، سپاه و بسیج با کم‌ترین امکانات بیشترین کارآمدی را از خود نشان می‌دادند و با حداقل تجهیزات پیروزی را به دست می‌آوردند. امروز نیز جوانانی که در مراکز آموزشی ارتش و سپاه آموزش می‌بینند رهروان گذشتگان خود هستند و توشه گرانقدر دفاع مقدس را در اختیار دارند و با تمام توان از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان تمام توان و تلاش خود را برای محدود کردم توان نظامی و دفاعی ما به کار گرفتند، اما تلاش آن‌ها نتیجه عکاس داد و امروز توان دفاعی و نظامی ما بومی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار