رئیس پلیس پایتخت:

پلیس آگاهی و پیشگیری باید تقویت شود/ از وقوع جرایم زنجیره‌ای و سریالی جلوگیری کردیم

سردار «رحیمی» با بیان اینکه از وقوع جرایم زنجیره‌ای و سریالی به طور جد جلوگیری کردیم، گفت: معتقدم بین مسئولیت‌های اجرایی و اختیارات پلیس تناسبی وجود ندارد.
کد خبر: ۵۲۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ - 29May 2022

سردار رحیمی

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ که صبح امروز با حضور سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا برگزار شد، اظهار داشت: توفیق خدمت به مردم و تأمین امنیت و آسایش مردم در اختیار هر کسی قرار داده نمی‌شود و مهم این است که ما از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم شهادت می‌دهیم همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی با تمام توان با برهم زنندگان امنیت و طاغیان و یاغیان شبانه‌روز مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: یک فرد نادان وحشی ۶ نفر را در شهر دیگری به گلوله می‌بندد، اما همکاران من با مجاهدت کمتر از ۲۴ ساعت در حالی که این فرد قصد داشت به افراد دیگری صدمه بزند این فرد را دستگیر می‌کنند و ۵ نفر از همکارانم در این جریان مجروح می‌شوند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: امروز هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین فراجا به ویژه پلیس پایتخت با مراجع قضایی وجود دارد و اگر امروز امنیت در پایتخت و کشور داریم به واسطه همین همدلی و همکاری است.

سردار رحیمی تصریح کرد: ما ساختار جرم و مجرمان را در پایتخت با تلاش شبانه‌روزی همکارانم برهم زدیم. چیزی به‌عنوان جرایم سازمان یافته نداریم برخی از جرائم زنجیره‌ای محصول بی‌برنامگی است. از وقوع جرایم زنجیره‌ای و سریالی به طور جد جلوگیری کردیم. امروز مرکز واکنش سریع پلیس آگاهی با بهره‌گیری از تیم‌های فنی با تمرکز بر کیف‌قاپی و موبایل قاپی از ابتکارات سردار لطفی است و برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای مقابله با سرقت خودرو و موتور داریم و این هم از تلاش همکاران ما در پلیس آگاهی است.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس آگاهی همواره روند رو به رشد داشته گفت: ما امروز بساط و سازمان مالخران را برهم زدیم و هیچ جا اجازه نخواهیم داد وسیله و مال بدون شناسنامه خرید و فروش شود. مرکز خرید و فروش عمده اموال مسروقه زیر ذره‌بین پلیس آگاهی و پیشگیری است و باید خرید و فروش با سند و مدرک انجام شود و این از طرح‌های جدیدی است که در پلیس آگاهی اجرا می‌شود. امروز امکان ندارد پرونده جرایم جنایی و خشن بدون کشف، مختومه شود.

وی ادامه داد: ساختار و سازمان کشف جرم با حجم جرمی که اتفاق می‌افتد تطابق ندارد و این ساختار کشف جرم به ویژه در پلیس آگاهی و پیشگیری باید تقویت شود ما امروز برای کشف جرم نیاز به تجهیزات به‌روز و نوین داریم و باید این بخش تقویت شود ما امروز نیازمند دست افزار‌های نوین در حوزه کشف جرم هستیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امروز مسئولیت فراوانی دارد و مردم به این باور رسیده‌اند که توانمندی پلیس بالاست و این برای مردم توقع از پلیس را ایجاد می‌کند و از همین رو معتقدم بین مسئولیت‌های اجرایی و اختیارات پلیس تناسبی وجود ندارد.

سردار رحیمی ادامه داد: مجموعه نیروی انتظامی مجموعه مقدسی است که با سختی با مجرمان مبارزه می‌کند بنابراین سلامت مجموعه برای ما اهمیت دارد و افراد سالم می‌توانند در این مجموعه با مجرمان مبارزه کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سرهنگ ولیپور رئیس جدید پلیس آگاهی گفت: در این دو سال که سرهنگ ولیپور در پلیس امنیت اقتصادی بودند با کشف پرونده‌های میلیاردی در حوزه قاچاق و احتکار کالا درخشیدند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به صحبت گزارشگر حقوق بشر درباره تحریم دارو توسط آمریکا عنوان کرد: یک فوتبال را که قرار بود ۹۰ دقیقه با یک تیم دسته دو بازی کنند نگذاشتند و بعد می‌گویند فوتبال سیاسی نیست.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار