رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

لازمه انتقال مفاهیم دفاع مقدس، همکاری سازمان‌ها و نهاد‌هاست

مجتهدزاده گفت: اگر همگرایی بین سازمان‌ها و نهاد‌ها نباشد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تنهایی نمی‌تواند نقش پیام‌رسانی خود را به سرانجام برساند.
کد خبر: ۵۲۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ - 31May 2022

لازمه انتقال مفاهیم دفاع مقدس، همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست کمیته فرهنگی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و معاونان فرهنگی و معاونت‌های زنان سازمان‌ها و نهاد‌ها در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست با اشاره به ویژگی انقلاب اسلامی در ارائه الگوی سوم زن اظهار داشت: ما پیش از انقلاب اسلامی دو الگو برای زنان داشتیم، یک الگوی زن غربی با روابط آزاد و یکی الگوی زن شرقی که به دور از اجتماع بود، اما دفاع مقدس نشان داد می‌توان عشق و عاطفه را با حماسه و شجاعت درهم آمیخت و الگوی جدیدی برای زن ارائه کرد. اگر این زنان نبودند که نقش مضاعف مادری، پدری و خلا ناشی از وجود همسران را پوشش دهند مردان نمی‌توانستند در جبهه‌ها مبارزه کنند.

وی با تاکید بر اینکه که باید این الگو از بازنمایی زن در اختیار نسل جدید قرار گیرد، افزود: جوانان باید درباره گذشته پر افتخار خود بدانند تا بتوانند آینده‌ای درخشان را رقم بزنند و این جز با کار فرهنگی، پرورش انسان انقلابی، متدین و دیندار امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: باید دید در دوران دفاع مقدس چه اتفاقاتی افتاد تا بتوانیم آن را در جهاد تبیین به بهترین شکل خود بنمایانیم. ما به ظاهر با صدام در جنگ بودیم، ولی در در واقع با همه جهان می‌جنگیدیم. باید این موضوع به جوانان گفته شود تا بدانند با وجود مشکلات و کمبودها، با توکل به خدا چگونه دفاع مقدس پیش رفت و نشدنی‌ها را شدنی کرد.

مجتهدزاده نقش اصلی حضرت زینب (س) را پیام‌رسانی قیام عاشورا دانست و افزود: اگر همگرایی بین سازمان‌ها و نهاد‌ها نباشد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نمی‌تواند به تنهایی نقش پیام‌رسانی خود را به سرانجام برساند. باید روی موضوع تمدن نوین اسلامی کار کرد و نقشی که زنان و مردان در تحقق آن دارند را تبیین کنیم.

وی بیان داشت: در دوران کرونا دیدیم که خانواده شهدا چه امدادرسانی‌های خوبی داشتند و عنوان کردند روزی فرزندان خود را به میدان فرستادیم و امروز خودمان در میدان جهاد سلامت وارد می‌‎شویم. دفاع مقدس یک گنج است که باید در اختیار نسل جوان گذاشته شود چرا که ما بهترین اسطوره‌ها و الگو‌ها را در شهدا یافتیم و می‌توانیم بهترین سبک زندگی را با الهام‌گیری از زندگی آنان ارائه کنیم.

مجتهدزاده در پایان گفت: باید همه در حوزه دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن کمک کنند چرا که وارث خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار