وزیر دفاع یمن:

ائتلاف سعودی تعهدی به مفاد آتش‌بس یمن ندارد

«محمد ناصر العاطفی» گفت: امیدوار بودیم که آتش‌بس اعلامی از سوی سازمان ملل آغازی برای پایان دادن به تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن باشد، اما با توجه به تحولات میدانی متوجه شدیم که متجاوزان به مفاد آن تعهدی ندارند.
کد خبر: ۵۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ - 01June 2022

ائتلاف سعودی تعهدی به مفاد آتش بس یمن ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعا اظهار داشت: ائتلاف متجاوز سعودی با مخالفت با تمام ابتکارات و طرح‌های صلح، نیت نهفته خود را در سطح نظامی و انسانی که سرنخ‌های توطئه آمیز آن برملا شده است، نشان داد.

«محمد ناصر العاطفی» افزود: نیرو‌های مسلح یمن با در پیش گرفتن صبر و بردباری و ثبات روی مواضع اعلامی، ملزم به پایبندی به دستورات عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن هستند.

وی ادامه داد: امیدوار بودیم که آتش‌بس اعلامی از سوی سازمان ملل آغازی برای پایان دادن به تجاوز و محاصره و برداشتن گام‌های مبتنی بر اعتماد و مسئولیت پذیری باشد، اما با توجه به تحولات میدانی متوجه شدیم که متجاوزان به مفاد آن تعهدی ندارند.

العاطفی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که ما با دشمنی روبرو هستیم که اعتقادی به زبان صلح ندارد و دست به اقدامات جنایتکارانه و کینه توزانه علیه ملت یمن می‌زند.

وزیر دفاع یمن اضافه کرد: دشمن از آتش‌بس برای ساماندهی صفوف و پیشبرد دسیسه‌ها و سناریو‌های توطئه آمیزش سو استفاده می‌کند. به کشور‌های متجاوز می‌گوئیم آنچه در سر می‌پرورانند محقق نخواهد شد و آینده برای آن‌ها دردناک‌تر از گذشته خواهد بود.

العاطفی یادآور شد: فرماندهی وزارت دفاع و ریاست ستاد مشترک ارتش در سطوح مختلف فرماندهی و نهاد‌ها و مناطق وابسته به آن‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های نظامی و توسعه شیوه‌های نظامی -صنعتی و تاکتیکی پیشرفته تجهیز شده اند.

وی عنوان کرد: ما برای مقابله با هرگونه تحولات اضطراری در آمادگی رزمی کامل به سر می‌بریم و برای تمام گزینه‌های نظامی آمادگی داریم و می‌توانیم حقوق خود را در صلح یا جنگ به دست آوریم.

العاطفی در عین حال از پایداری و مقاومت نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با طاغوتیان و دشمنان صلح و امت تمجید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها