قالیباف در نهاوند:

تمام دارایی ایران اسلامی از فرهنگ جهاد و شهادت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر آنچه امروز ما داریم از فرهنگ جهاد و شهادت است و تمام دستاوردهای معنوی و مادی از آزادی و قدرت گرفته تا فرهنگ، استقلال و اقتدار کشور را مدیون شهدا هستیم.
کد خبر: ۵۲۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 01June 2022

تمام دارایی ایران اسلامی از فرهنگ جهاد و شهادت استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند و بزرگداشت شهید حاج‌ میرزا سلگی در نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای مردمانی ولایتمدار، شهیدپرور و فرهنگ دوست است و خداوند را شاکرم که توفیق حضور در یادواره شهدای نهاوند نصیب من شده است.

قالیباف ضمن تشکر  از تمام افرادی که با برگزاری مجالس شهدا یاد و نام شهدا را زنده نگه می‌دارند، افزود: سخنان در این یادواره ابتدا خطاب به خود بنده و سپس خطاب به خدمتگزاران مردم است.

رئیس مجلس بیان داشت: مجالس شهدا یادآوری و تذکری برای تک تک ما است. شهدا از تمام هستی و جان خود بدون هیچ خواسته و بهانه‌ای، شجاعانه، آزادانه و خالصانه برای حفظ امنیت و اقتدار کشور گذشتند و به میدان دفاع از کشور و انقلاب رفتند و به شهادت رسیدند.

وی متذکر شد: هر آنچه امروز ما داریم از فرهنگ جهاد و شهادت است و تمام دستاوردهای معنوی و مادی از آزادی و قدرت گرفته تا فرهنگ و استقلال و اقتدار کشور را مدیون شهدا هستیم.

رئیس مجلس با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مرد الهی در عصر مظلومیت اسلام، در عصری که دین در حاشیه رفته بود، در عصری که مسلمین تحت فشار بودند؛ جز برای خدا سخن نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و با  اخلاص، مجاهدت و روحیه شهادت طلبی توانست در این نقطه از زمان باعث احیای اسلام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بعد از برنامه ۵ ساله ثبات به شرایط اقتصادی برگردد، گفت: کشور ظرفیت این را دارد که با همین شرایط در مسیر ثبات اقتصادی قرار بگیرد. باید به سنت‌های الهی ایمان و باور داشته باشیم و فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) این است و باید با مجاهدت و تلاش و مدیریت مشکلات را حل کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه و ناترازی بودجه و حل مشکلات سرمایه‌گذاری را به صورت شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی هستیم و می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس در بخش تصویب قانون کارهای خوبی کرده است، افزود: به طور مثال قانونی الان در حال اجرا شدن است که همه کسانی که برای کار مجوز می‌خواهند اگر کارشان جزء اشتغالات ثبت محور است می‌توانند از درگاهی که پیش‌بینی‌ شده به صورت الکترونیکی کار و فعالیت خود را ثبت کنند و از سه روز بعد اگر جوابی داده نشد کار خودشان را آغاز می‌کنند.

وی ابراز داشت: در حوزه دانش بنیان و تولید جوانان عزیز بدانند که در کمتر از یک ماه گذشته این قانون ابلاغ شد و ظرفیت‌های زیادی را در حوزه قضایی و حقوقی فراهم کرده ‌و بودجه خوبی هم برای این بخش تامین شده است.

قالیباف به نقش مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره کرد و گفت: ما هر کجا مردم را از صحنه حضور و تصمیم گیری خارج کردیم و بستر را فراهم نکردیم موفق نبودیم.

رئیس مجلس بیان داشت: در بیمه سلامت برای حدود ۶ میلیون نفر اعتبار پیش‌بینی شد که حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود که در این طرح مردم مجانی و غیر حضوری بیمه می‌شوند و دولت هم به وقت این کار را شروع کرد و حدود ۳ میلیون نفر در حوزه درمان در همین زمان کم بیمه شدند.

وی با بیان اینکه کالابرگ الکترونیکی تصویب شده و این پرداخت کمک معیشتی برای دوماه پیش‌بینی شد و تا قبل از پایان این دو ماه تمام تلاش دولت و مجلس این است که این ۴ قلم کالاهای اساسی را به قیمت سال قبل در اختیار مردم قرار دهد.

قالیباف ابراز داشت: اصل این است که بتوانیم در برنامه هفتم، تورم و گرانی را کاهش دهیم و طبق برنامه پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سد گرین نهاوند را بازدید کردیم و من هم در‌ مجلس تلاش می‌کنم تا مشکلات این طرح هم برطرف شود تا مشکلات کشاورزی و شرب مردم نهاوند‌ کاهش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار