برگزاری جلسه راهبردی دانشنامه و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستان

جلسه راهبردی دانشنامه و تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان با حضور سردار «علیرضا شیخ رباط» مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ - 01June 2022

برگزاری جلسه راهبردی دانشنامه و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، جلسه راهبردی دانشنامه و تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور سردار «علیرضا شیخ رباط» مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در این جلسه به اهمیت دو مقوله مهم، علمی و اساسی حوزه دفاع مقدس یعنی دانشنامه و تاریخ شفاهی پرداخت و غفلت در این حوزه ها را جبران ناپذیر دانست.

 وی اظهار داشت: تاریخ شفاهی رزمندگان، ایثارگران، پیشکسوتان و اقشار مختلف مردم از این جهت مهم و ضروری است که متاسفانه شرایط سنی افرادی که تحت هر عنوانی در جنگ حضور داشتند رو به کهنسالی است و شاهد هستیم که هر روز خیلی از این سرمایه ها را نیز از دست می دهیم در حالی که جبرانش چیزی شبیه به محال است.

سردار مرادحاجتی گفت: هر عزیز رزمنده و پیشکسوتی که از میان ما رخت سفر بر می بندد اندوخته ای از حرف های ناگفته و خاطرات ماندگار و حماسی دوران دفاع مقدس را با خود به آغوش خاک می برد و به همین دلیل سرعت بخشیدن به اخذ تاریخ شفاهی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: دانشنامه دفاع مقدس خوزستان از جهتی حائز اهمیت است که این استان اعم از جغرافیا، اسناد، مدارک، عملیات ها و نیروی انسانی اش میزبان بیش از 70 درصد اتفاقات جنگ بوده اند و این کار علمی و ماندگار در حوزه دفاع مقدس می تواند منبع مهم و باارزشی برای کل دوران دفاع مقدس و نسل های امروز و فردا باشد.

سردار شیخ رباط نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس خوزستان به چالش های پیش روی این امورات پرداخت و افزود: گستردگی کار در هر دو حوزه باعث شده که خوزستان شرایط کاملا متفاوتی با دیگر نقاط کشور داشته باشد.

وی یادآور شد: دانشنامه دفاع مقدس در شرایط نسبتا مساعدی قرار گرفته و تاریخ شفاهی نیز نیاز به اکیپ های مصاحبه گر بیشتری دارد تا بتوانیم همزمان در چند نقطه از استان نسبت به احصا این مهم اقدام کنیم.

در پایان این جلسه بر رفع هر چه سریعتر موانع موجود جهت تقویت احصا تاریخ شفاهی افراد و همچنین روند دانشنامه دفاع مقدس خوزستان تاکید شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار