جنبش امل: در برابر تجاوزات اسرائیل، دست بسته نخواهیم ماند

جنبش امل لبنان تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی قصد دارد منابع گازی و نفتی لبنان را غارت کند، ولی اجازه نخواهند داد این اتفاق رخ دهد.
کد خبر: ۵۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ - 06June 2022

جنبش امل: در برابر تجاوزات اسرائیل، دست بسته نخواهیم ماندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، جنبش امل لبنان تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی در تلاش است که بتواند نفت و گاز این کشور را به یغما ببرد.

امل با انتشار بیانیه‌ای، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی با حمله به لبنان در سال ۱۹۸۲ قصد داشت این کشور را از موقعیت یک کشور مقاوم خارج کرده و وارد توافق‌های سازش و تسلیم کند، ولی امل و همه گروههای شریف لبنان، با کمک سوریه توانستند با این مسئله مقابله کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی درسال ۱۹۸۲با مشارکت ۱۰۰هزار سرباز، بخش هایی از لبنان از جمله بیروت را اشغال کرد و بدین ترتیب جنگ نخست لبنان رقم خورد. صهیونیستها در آن زمان در تلاش بودند که گروههای مقاومت فلسطین و نیروهای سوری حاضر در لبنان را از این کشور اخراج کنند.

پایگاه خبری النشره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، باید مانند امام موسی صدر که همه طرحهای رژیم صهیونیستی برای اختلاف‌افکنی در لبنان را نقش بر آب کرد، مانع از نفوذ رژیم صهیونیستی شد که تحت عناوین مختلف صورت می‌گیرد.

امل خاطر نشان کرد، دشمن اسرائیلی امروز همچنان به اقدامات خصمانه و سرقت منابع دریایی و نفت و گاز لبنان ادامه می‌دهد و به تازگی، در راستای غارت این منابع، وارد میدان مورد مناقضه «کاریش» شده است.

این جنبش لبنان ادامه داد، موضوع تعیین مرزهای دریایی، برای چانه‌زنی یا معامله مطرح نیست و مردم لبنان هیچ گونه نقض حاکمیت دریایی، زمینی یا هوایی خود را نخواهند پذیرفت. لذا نمی‌توان اقدامات خصمانه دشمن صهیونیستی را نادیده گرفت و در برابر آن دست بسته باقی ماند.

امل با تأکید بر آماده‌باش مردم لبنان در تمامی سطوح و انجام اقدامات لازم و مناسب برای توقف این تجاوز، خاطر نشان کرد، باید هر چه سریعتر کابینه تشکیل شود تا مشکلات اقتصادی و مالی لبنان را حل کند.

این در حالی است که یک روزنامه لبنانی دیروز (یکشنبه) از ورود یک کشتی «اسرائیلی» برای استخراج گاز به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار