مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

اعزام ۲۲۴۰ ایثارگر به سفر معنوی حج از ۲۳ خرداد/ اعزام کاروان ویژه جانبازان به حج

حسینی گفت: اعزام دو هزار و ۲۴۰ نفر از ایثارگران برای حج تمتع سال ۱۴۰۱ از ۲۳ خرداد آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۲۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ - 07June 2022

اعزام ۲۲۴۰ ایثارگر به سفر معنوی حج از ۲۳ خرداد ماه/ اعزام کاروان ویژه جانبازان به حجبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید مستجاد حسینی» مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اعزام زائران ایثارگر به حج تمتع ۱۴۰۱، اظهار داشت: با تلاش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه ایثارگران در حج سال جاری ۲ هزار و ۲۴۰ نفر تعیین شد که این سهمیه به والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و در نهایت جانبازان ۲۵ درصد به بالا تخصیص پیدا کرده است.

وی درباره برخی مشکلات حج ایثارگران افزود: تعدادی از ایثارگران مشکل واکسن مننژیت داشتند که این مشکل برطرف شد. تعداد معدودی نیز از اعزام به سفر حج منصرف شدند که سایر ایثارگران جایگزین این عزیزان شدند.

حسینی با اشاره به ثبت‌نام ایثارگران در کاروان‌های عادی سازمان حج و زیارت، افزود: اعزام حجاج ایثارگر از ۲۳ خرداد آغاز می‌شود. ۶۰ جانباز نیز در قالب کاروان ویژه ایثارگران به عربستان اعزام می‌شوند که هر جانباز یک همراه دارد؛ همچنین یک پزشک که سابقه کار با جانبازان را دارد، در این کاروان حضور خواهد داشت؛ البته زمان اعزام این کاروان ویژه از مبدأ تهران مشخص نیست.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امکانات متناسب با ایثارگران در مدینه و مکه از جمله تردد جانبازان ویلچری با ماشین مخصوص، خدمات مرتبط با ویلچر و ... در نظر گرفته شده است و ایثارگران در مدت حضور در سفر حج به طور مرتب پایش سلامت خواهند شد.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: از ایثارگرانی که امکان اعزام آن‌ها به دلایل شرط سنی اعلام شده از سوی عربستان و کاهش سهمیه ایران در حج فراهم نشد پوزش می‌طلبیم و امیدواریم اعزام این عزیزان به این سفر معنوی در سال‌های آینده انجام شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها