دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سرنوشتِ گره‌خورده‌ی صهیونیست‌ها با آتش/ سکوت سران رژیم صهیونیستی در قبال آتش‌سوزی‌های سریالی

سرزمین‌های اشغالی در یک سال اخیر شاهد آتش‌سوزی‌های متعدد و گسترده‌ای بوده که عمدتا در مراکز صنعتی و تسلیحاتی و گا‌ها بخش خدمات شهری روی داده و سران این رژیم نه‌تنها پاسخ دقیق و روشنی برای آن‌ها ندارند و سیاست سکوت را در این رابطه درپیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۲۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۲ - 17June 2022

آتش‌سوری‌هایی که دست از سر صهیونیست‌ها بر نمی‌دارندگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: آتش‌سوزی‌های مختلف در سرزمین‌های اشغالی سابقه‌ای چندین دهه دارد که در یکی دو سال اخیر و به‌موازات افزایش خرابکاری‌های این رژیم شاهد افزایش بی‌سابقه و قابل توجه این آتش سوزی‌ها هستیم.

در این میان نکته جالب توجه و تعجب برانگیز پیرامون آتش‌سوزی‌های مهیب و انفجار‌های بزرگ، ابعاد و وسعت آن است که این روز‌ها در سرزمین‌های اشغالی در حال روی دادن است و تماشاگران اصلی آن مردم سرزمین‌های اشغالی هستند که با تعجب و نگرانی نظاره‌گر این وقایع و حوادث هستند. مردمی که علل و عوامل این حوادث و رویداد‌ها را از مقامات خود می‌پرسند و آن‌ها هم هیچ پاسخی برای این سوال‌ها ندارند.

البته با توجه به اینکه سنگ‌بنا و ماهیت رژیم نامشروع صهیونیستی هواره بر پایه‌های بزرگنمایی و تبلیغات دروغین استوار بوده تمامی سعی و تلاش خود را می‌کنند تا با بایکوت اخبار این آتش سوزی‌ها و سکوت در برابر سوالات مردم خود تا آنجایی که می‌توانند در امر اطلاع رسانی و گردش اطلاعات پیرامون این موضوع خلل ایجاد کنند. اما شاهد هستیم که اخبار این وقایع به صورت گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای منتشر شده و اعتبار رژیم صهیونیستی را در بین مردم خود و مردم جهان بیش از پیش از بین می‌برد.

حال بهتر است نگاهی به تاریخچه این آتش‌سوزی‌ها داشته باشیم. یکی از نخستین خبر‌ها درمود وقوع این آتش‌سوزی‌ها در آوریل ۲۰۲۱ منتشر شد. در این آتش سوزی یک مجتمع صنعتی ساخت موشک در سرزمین‌های اشغالی تعطمه حریق شد. به دنبال این واقعه انفجاری در این مجتمع روی داد و ستونی از دود و آتش از فاصله چند کیلومتری محل حادثه مشاهده و تصاویر آن منتشر شد.

درست بعد از انتشار عکس و فیلم‌هایی از این آتش سوزی صدای انفجار دیگری در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی شنیده شد. اما این انفجار آنقدر مهم و بااهمیت بود که شبکه خبری «المیادین» به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد احتمالا یک موشک به سمت تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» در مرکز سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است. ساکنان محلی هم شنیده‌شدن صدای انفجار را تائید کردند.

حادثه دیگری که برای رژیم صهیونیستی روی داد آتش گرفتن یک ساختمان بزرگ در شمال فلسطین اشغالی بود. این آتش سوزی که در شهر «عکا» واقع در شمال اراضی اشغالی روی داد در یک پروژه ساختمانی در داخل این باغ واقع در خیابان «شالوم جلیل» در شهر «عکا» رخ داده بود. البته این اتش سوزی آنقدر بزرگ و گسترده بود که از مردم این منطقه خواسته شده بود که از منازل خود خارج نشوند.

چندی بعد شاهد وقوع یک آتش سوزی دیگری در منطقه‌ای واقع در شهر «رهط» سرزمین‌های اشغالی بودیم. این آتش سوزی هم آنقدر بزرگ و وسیع بود که دود حاصل از آن توسط مردم و اهالی رسانه‌ها ثبت و ضبط شد و در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرد. البته مقامات رژیم صهیونیستی خیلی تلاش کردند تا بر این واقعه سرپوش بگذارند، ولی در این راه موفق نبودند و شکست خوردند.

از طرف دیگر گزارش‌های دیگری حاکی از آن بود که آتش‌سوزی شدیدی در یک مرکز صنعتی غذایی در سرزمین‌های اشغالی رخ داده بود. بر اساس گزارش‌های دریافتی گفته می‌شود که این آتش سوزی در داخل یک واحد فرآوری گوشت روی داده است.

در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در سرزمین‌های اشغالی نوبت به یک کارخانه کشتی‌سازی در بندر «حیفا» رسید. شدت آتش سوزی در این کارخانه به حدی بود که ماشین‌های امدادی و کمک‌رسان رژیم صهیونیستی برای کمک به مهار چنین حاثه بزرگی به این به منطقه اعزام شدند. اما بازهم مقامات این رژیم نامشروع اجازه خبررسانی پیرامون این واقعه را به رسانه‌ها ندادند.‌

سپس نوبت به آتش سوزی دیگری در کارخانه‌ای حاوی مواد شیمیایی خطرناک در منطقه صنعتی در «شلومتزیون» واقع در «دره اردن» رسید. این حادثه آتش‌سوزی آنقدر بزرگ و وسیع بود که نظامیان صهیونیست از ساکنان شهر‌های «یافیت» و «ماسواه» و دیگر شهر‌های نزدیک خواسته بودند در خانه خود مانده و منازل خود را ترک نکنند.

این آتش سوزی‌های سریالی همچنان ادامه داشت تا اینکه سه شنبه هفته گذشته بر اساس اعلام برخی از منابع خبری یک ساختمان غذاخوری متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی دچار حریق شده است. سپس فردای آن روز یعنی چهارشنبه نیز یک آتش‌سوزی گسترده در کارخانه چوب در منطقه «عرعره» در اطراف شهر حیفا روی داد.

در ادامه آتش‌سوزی‌های سرزمین‌های اشغالی در هفته گذشته، منابع خبری از انفجار و آتش‌سوزی در پمپ‌بنزین شهر ریشون لتزیون خبر دادند که این امر اختلال در عملکرد پمپ‌های بنزین شهر ریشون لتزیون را به‌دنبال داشته است.

جدیدترین آتش سوزی هم امروز و در پایانه اتوبوسرانی شهر «صفد» اراضی اشغالی روی داد. در این آتش سوزی بدون دلیل و علت ۱۸ اتوبوس طعمه حریق شدند. البته علت این آتش‌سوزی هم همانند سایر حوادث روز‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی هنوز مشخص نشده است.

اما در آخرین مورد از این آتش‌سوزی‌های سریالی، یک شهرک مهاجر پذیر صهیونیست که بر روی زمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری احداث شده است، طعمه حریق شد. آتش سوزی بزرگی دراطراف شهر مهاجر پذیر «هاربراخا» واقع در جنوب نابلس به وقوع پیوست و نیرو‌های آتش نشان مجبور شدند برای جلوگیری از توسعه آتش سوزی از هواپیمای آتش نشان استفاده کنند.

در پایان باید به این نکته بسیار مهم و اساسی اشاره کنیم که روی دادن این قبیل حوادث در سرزمین‌های اشغالی یک پیام فوق العاده مهم و بسیار حساس برای حامیان رژیم صهیونیستی داشت و آن این بود که امنیتِ ادعایی «تل‌آویو» در راضی فلسطین هیچ‌گاه در واقعیت، محقق نشده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها