تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

سومین جلسه «ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 13June 2022

تشریح برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکاییبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سومین جلسه «ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» امروز با حضور وحید جلال‌زاده رئیس این ستاد و جمعی از روسا و نمایندگان نهاد‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مذکور در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

جلال‌زاده رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در این نشست ضمن تشکر از حضور اعضای حاضر در این جلسه اظهار داشت: زبان دنیا و جوامع بین‌الملل زبان زور است در روزگاری که آمریکا ادعا می‌کند مهد آزادیست، همواره حقوق بشر را نقض می‌کند.

وی افزود: بحث نژاد پرستی در امریکا علیه سیاهپوست‌ها پرونده قطوری برای حقوق بشر آمریکایی است. ماموریت ما این است که چهره واقعی امریکا را در جوامع بین الملل افشا کنیم.

جلال زاده ادامه داد: با دولتی طرف هستیم که با پررویی مدرن بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب می‌شود و کشور‌های دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: این هفته یک هفته یادآوری است که دستگاه‌ها در طول سال افشای حقوق بشر آمریکایی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: مردم ما آمریکا را از فیلم‌ها می‌شناسند، اما چهره اصلی امریکا آن چیزی نیست که در سینما و رسانه‌ها نشان داده می‌شود.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: در هفته حقوق بشر امریکایی نشستی با کشور‌هایی که مورد آماج حقوق بشر امریکایی واقع شده اند، برگزار خواهد شد.

نماینده حقوق بشر قوه قضاییه هم در این جلسه با اشاره به نقض‌های حقوق بشر توسط کشور‌های غربی و امریکا گفت: معاونت حقوق بشر قوه قضاییه هر ساله گزارشی از نقض‌های حقوق بشر توسط کشور‌های غربی و امریکا ارائه می‌کند.

سلطانی نماینده صدا و سیما نیز در این جلسه تاکید کرد: اگر سازمان‌ها و ارگان‌ها برنامه‌ای درباره هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکاییدارند به ما ارائه دهند. سازمان صدا و سیما نیز از ماه‌های گذشته اقداماتی را ذیل عنوان این جلسه داشته است.

سبحانی نماینده آموزش و پروش نیز در این جلسه گفت: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد در‌جلسات تابستانی پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی و همچنین تشکل‌های دانش آموزی به موضوع افشا حقوق بشر امریکایی بپردازد.

وی افزود: برنامه‌های متنوع دیگری مثل طراحی، نقاشی، سرود و... با موضوع هفته، از برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته حقوق بشر امریکایی است.

سبحانی ادامه داد: می‌توان در سال‌های آینده در کتب درسی هم مباحث مربوط به بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی را اضافه کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار