رئیس رژیم صهیونیستی مدعی عدم اختلاف با لبنانی‌ها شد

رئیس رژیم صهیونیستی در واکنش به اختلافات پیش‌آمده با لبنان گفت: تل‌آویو اختلاف غیرقابل‌حلی با بیروت ندارد.
کد خبر: ۵۲۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 15June 2022

تل‌آویو اختلاف غیرقابل‌حلی با لبنان نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی شب گذشته (سه‌شنبه) در اشاره به اختلافات دریایی پیش‌آمده با لبنان اظهار داشت: هیچ اختلاف غیر قابل حلی با بیروت وجود ندارد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، هرتزوگ مسئله اختلافات جدید بیروت-تل‌آویو را در مراسمی که به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ اول لبنان در سال ۱۹۸۲ برگزار شد، مطرح شد.

به نوشته روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» هرتزوگ در این مراسم اذعان کرد: «هیچ مناقشه لاینحلی بین اسرائیل و لبنان و بین ملت لبنانی و اسرائیلی وجود ندارد».

وی در این مراسم ادعا‌های خود علیه ایران را تکرار کرد. تل‌آویو و کشور‌های حاشیه خلیج فارس طبق معمول در بحران‌های خود، ایران را به داشتن برنامه توسعه‌طلبانه در منطقه و دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی از جمله لبنان متهم می‌کنند؛ در حالی که رژیم صهیونیستی تاکنون به اشغال اراضی جنوب لبنان ادامه می‌دهد.

روز یکشنبه «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، جنبش حزب‌الله و مقاومت لبنان را تهدید کرد و گفت که با سامانه‌های موشکی مواضع آن‌ها را منهدم خواهند کرد.

اختلافات لبنان و رژیم صهیونیستی از جایی آغاز شد که اخیراً یک کشتی اسرائیلی با عبور از خط ۲۹ دریایی لبنان وارد میدان گازی «کاریش» شد و اقدامات برای استخراج گاز از این منطقه مورد مناقشه را آغاز کرد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در واکنش به این تعدی تل‌آویو به آب‌های سرزمین لبنان تاکید کرد: «هرگونه استخراج از منابع نفت و گاز کاریش برای اسرائیل پیامد موجودیتی خواهد داشت. لبنان در این درگیری، حق و انگیزه دارد و قدرتی به نام ارتش و مقاومت در اختیار دارد. هیچ اقدامی از سوی دشمن نخواهد توانست از این سکوی شناور که نامش کشتی یونانی است، حمایت کند و نخواهد توانست از عملیات استخراج از میدان کاریش، حمایتی به عمل آورد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار