۵۰ هزار جلد کتاب زیباسازی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اهدا شد؛

صیادی: زیباسازی به‌دنبال انتقال تجارب تهران به سراسر کشور است

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مراسم اهدا ۵۰ هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران به‌دنبال انتقال تجارب تهران به سراسر کشور است.
کد خبر: ۵۲۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴ - 15June 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ولی منصوریان/ ۵۰ هزار جلد کتاب تخصصی دانش زیباسازی عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم امضای سند همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌های کشور، به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اهدا شد.

نصرآبادی: توسعه دانش در مدیریت شهری ضرورت است

در این مراسم، «اسمعیل زیارتی نصرآبادی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه ۱۴۰۰ شهرداری و ۳۷ هزار و ۵۰۰ دهیاری در سراسری کشور وجود دارد، اظهار داشت: در خوش‌بینانه‌ترین نگاه چنین ظرفیتی برای تولید ۲۹۰ کتاب در حوزه زیباسازی تنها در اختیار چندشهرداری کشور است.

وی با تاکید براینکه نیازمند علم زیباسازی هستیم، افزود: همه شهرداری‌ها نیازمند پژوهش و کار علمی هستند؛ درحالی‌که در شهرداری‌ها زیباسازی امکاناتی برای رشد و فعالیت ندارد؛ لذا شهرداری تهران وظیفه دارد دانش و تجربیات و اندوخته‌هایش را با سایر شهرداری‌های کشور به‌اشتراک‌گذاری بگذارد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: مشکلات شهر تهران بی‌ارتباط با مشکلات دیگرشهرهای تهران و دیگر شهرهای کشور نیست و از این نظر توسعه پیرامونی شهر تهران و حتی روستاها کشور، شهر تهران را کمک می‌کند.

صیادی: زیباسازی به‌دنبال انتقال تجارب تهران به سراسر کشور است

زیارتی نصرآبادی به اشاره به اینکه در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و نیازهای شهروندان در حال توسعه است، افزود: نوع نیاز شهروندان با توسعه تکنولوزی تغییر می‌کند؛ لذا اگر نتوانیم با تغییرات به‌روز شویم، نمی‌توانیم پاسخگو به نیاز شهروندان باشیم و از این منظر توسعه دانش در مدیریت شهری یک ضرورت است.

صیادی: هدف از اهدا کتاب انتقال تجارب زیباسازی شهرداری تهران به سراسر کشور است

«رضا صیادی» رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ادامه این مراسم با تاکیدبراینکه زیباسازی شهری مجموعه کامل و متکثری از وظایف و موضوعات مختلف را شامل می‌شود، گفت: طی مدت کوتاهی که در مسئولیت زیباسازی شهرداری تهران فعالیت داشتیم افراد زیادی از شهرهای مختلف ایران ابراز تمایل می‌کردند تا از تجارب شهرداری تهران استفاده کنند.

وی اهدا ۵۰ هزار جلد کتاب توسط این سازمان را در جهت انتقال تجارب شهرداری تهران به سراسر کشور دانست و افزود: خوشحالیم که امروز با اهدا ۵۰ هزار جلد کتاب اندیشه صاحبان فکر و قلم را به شهرداری‌های کشور منتقل می‌کنیم.

صیادی: زیباسازی به‌دنبال انتقال تجارب تهران به سراسر کشور است

رحمانی: نگاه رهبری در بیانیه گام دوم را دنبال می‌کنیم

سپس، «رحمانی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهرداری تهران به تشریح تاریخچه انتشارات سازمان زیباسازی شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت: دانش زیباسازی یک دانش نوین و جدید است و مطالعات پراکنده‌ای در این زمینه صورت می‌گرفت و این احساس نیاز وجود داشت تا در این زمینه فعالیت صورت گیرد اما متولی وجود نداشت لذا سازمان زیباسازی به‌عنوان مرجع این حوزه متولی شد و از سال ۱۳۸۹ سازمان با نگاه حمایتی از فعالیت فکری و تجارب اساتيد و دانشجویان وارد میدان شد و انتشارات این سازمان تاسیس شد.

وی با تاکید براینکه تهران به‌عنوان کلان شهر می‌تواند الگوهای شهرهای سراسر کشور باشد، افزود: تاکنون حدود ۲۹۰ عنوان کتاب در انتشارات سازمان زیباسازی شهرداری تهران با ۱۰۰ هزار جلد کتاب منتشر شده است.

صیادی: زیباسازی به‌دنبال انتقال تجارب تهران به سراسر کشور است

این مسئول در سازمان زیباسازی شهرداری تهران به هفت محور مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری در یک محور به ترویج و اهمیت موضوع علم و دانش اشاره و تاکید دارند که باید مورد اهتمام قرار گیرد و ما در این زمینه این نگاه را دنبال می‌کنیم. 

رحمانی تاکید کرد: مجموع و منابعی که در این سازمان تولید شده است تجارب موفق پایتخت جمهوری اسلامی است که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد و با این هدف در تعامل با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها جلساتی برای تعامل انجام دادیم که منجر به اهدا ۵۰ هزار عنوان کتاب شد.

صیادی: زیباسازی به‌دنبال انتقال تجارب تهران به سراسر کشور است

در پایان این مراسم سند همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها، توسط «اسمعیل زیارتی نصرآبادی» و «رضا صیادی» به امضا رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها