ائتلاف الفتح:

کسانی که روی درگیری میان شیعیان عراق حساب کرده‌اند متوهم هستند

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت کسانی که روی درگیری میان شیعیان عراق حساب باز کرده‌اند متوهم بوده و محال است چنین اتفاقی بیفتد.
کد خبر: ۵۲۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ - 17June 2022

کسانی که روی درگیری میان شیعیان عراق حساب کرده‌اند متوهم هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق هشدار داد کسانی که به فکر دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای در عراق هستند، در آتش آن خواهند سوخت.

به گزارش الجزیره، العامری اضافه کرد: «عراق در برابر تمامی توطئه‌های داخلی و خارجی مقاومت خواهد کرد».

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت: «کسانی که روی درگیری میان شیعیان عراق حساب باز کرده‌اند متوهم بوده و محال است که چنین چیزی روی دهد».

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق چند روز پیش نیز در سخنرانی در هشتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی گفت: مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، همواره در لحظه مناسب حضور دارند تا وضعیت را نجات دهند و زندگی را به روال عادی بازگردانند. امروز نیز ما نیازمند مهربانی و عنایت مرجعیت، درایت و دوراندیشی ایشان هستیم تا فصل الخطاب خود را درباره شرایط دشوار سیاسی کنونی عراق بیان کند. ایشان بیش از ما آگاه است که هر وضعیت اضطراری، روند سیاسی را تهدید می‌کند.

وی ضمن تقدیر از مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق و مواضع ایشان و نیز تاکید بر ضرورت پیروزی از ایشان برای دستیابی به پیروزی، تاکید کرد که نادیده گرفتن بحران کنونی، به معنای نابود کردن تاریخ کامل ایثار‌ها و پیروزی‌ها و خون شهدا و ثبت ناکامی‌هایی است که دشمن را خوشحال می‌کند و دوست را می‌آزارد.

این تحولات در حالی روی می‌دهد که «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اخیرا از نمایندگان این جریان در پارلمان عراق خواست تا استعفای خود را به رئیس پارلمان ارائه دهند. وی در ادامه به همپیمانان پارلمانی جریان صدر گفت: «به همپیمانان خود در مجلس می‌گویم که شما از همپیمانی با ما آزاد هستید.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها