فرمانده سپاه کربلا:

تربیت شاگردان تراز شهید چمران رسالت بسیح اساتید است

سردار «مسلمی» در پیامی تربیت شاگردانی در تراز شهید چمران را مهمترین رسالت بسیح اساتید در دانشگاه‌ها عنوان کرد.
کد خبر: ۵۲۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 20June 2022

تربیت شاگردان تراز شهید چمران رسالت بسیح اساتید استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا به مناسبت فرارسیدن روز ملی بسیج اساتید پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سی‌ویکم خرداد در تقویم کشور به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است یادآور نام و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران دانشمند بسیجی شهید و از فرماندهان دلاور تاریخ ایران اسلامی و دوران دفاع مقدس است که در سنگر‌های علم و جهاد یک الگوی تمام عیار، دانشمند متفکر و جهادگر مومن مسلمان بود.

بصیرت، اخلاص، مجاهدت، خدمت صادقانه و ولایت پذیری از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید چمران است که بعنوان فرمانده جنگ نرم و سخت، در میدان‌های علمی و جهادی، نقش آفرینی کرد و در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی جاودانه شده است.

در این رهگذر ضروری است بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که «فرآورده‌ی دانشگاه جمهوری اسلامی - نه به نحو استثنا بلکه به نحو قاعده - چمران‌ها باشند»، بسیج اساتید در دانشگاه‌ها برای انجام مهم‌ترین رسالت خویش که تربیت شاگردانی در تراز شهید چمران است با حضوری مخلصانه و مجاهدانه در محیط‌های آموزشی، مروج تفکر و روحیه جهادی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه اساتید شهید و پاسداشت روز ملی بسیج اساتید تاکید می‌کنم تاسی به تفکر و سیره شهید چمران که یگ الگوی بی‌بدیل برای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه علمی و دانشگاهی است، نظام اسلامی را در مسیر دستیابی به فتح قله‌های رفیع علم و فن آوری که حلال مشکلات کشور هم است، نزدیکتر خواهد ساخت چرا که امروزه فشار همه جانبه جبهه دشمن علیه ایران اسلامی بخاطر پیشرفت‌ها و توسعه علمی کشور بوده و از همین رو انقلابی که با نام اسلام و تعالیم والای اسلامی، به سمت رشد و توسعه و پیشرفت علمی و عملی حرکت کند در آینده از هرگونه آسیب مصون خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار