نژادپرستی نظام‌مند در ساختار جامعه انگلیس

گروه‌های مختلف در جامعه انگلیس با مشکلات ناشی از نژادپرستی نهادینه دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 22June 2022

نژادپرستی نظام‌مند در ساختار جامعه انگلیس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، افراد گروه‌های اقلیتی در جامعه انگلیس هدف رفتار‌های نژادپرستانه قرار دارند که به صورت نظام‌مند در جریان است.

به گزارش «ایونینگ استاندارد»، سازمان‌های خیریه می‌گویند که گروه‌های قومی اقلیت با نابرابری‌های پایدار در سلامت، سیستم عدالت کیفری، آموزش، اشتغال و بخش‌های دیگر مواجه هستند.

بر اساس تحقیقی که توسط «Runnymede Trust» گردآوری شده است، نژادپرستی در انگلیس نظام‌مند است و قوانین، اعمال و آداب و رسوم نهادی همچنان به گروه‌های قومی اقلیت آسیب می‌رساند.

این سازمان استدلال کرد که یافته بازبینی گمراه‌کننده بوده و وضعیت اسفبار جوامع اقلیت‌های قومی در پنج سال گذشته در انگلیس بدتر شده است.

دولت انگلیس مواد متعددی از معاهده‌های سازمان ملل، کنوانسیون بین‌المللی رفع تمامی اشکال تبعیض نژادی را نقض کرده و نتوانسته است از اقلیت‌های قومی حمایت کند.

این کشور موظف است گزارش‌های منظمی را به کمیته رفع تبعیض نژادی که بر پایبندی به معاهده نظارت دارد، ارائه کند.

نشانه‌های بسیار واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد اوضاع در برخی زمینه‌ها بسیار بدتر از قبل است.

گزارش این نهاد حقوق بشری همراه با گزارش‌های بسیار دیگری تاکید می‌کنند که انگلیس به طور نظام‌مند علیه گروه‌های اقلیتی در این کشور به طور نژادپرستانه عمل می‌کند.

آخرین گزارش که توسط Runnymede Trust پس از مناقصه کمیسیون برابری و حقوق بشر (EHRC) تهیه شد، با شواهدی از بیش از ۱۰۰ گروه جامعه مدنی تهیه شد.

گروه‌های قومی اقلیت با نابرابری‌های پایدار در سلامت، سیستم عدالت کیفری، آموزش، اشتغال، مهاجرت و سیاست مواجه هستند.

رویکرد جدید دولت برای ایجاد برابری‌ها در بهبود این نتایج شکست خورده و در واقع ممکن است وضعیت را بدتر کند.

از توقف و بازرسی تا نابرابری در سلامت، سطوح پایین‌تر مالکیت خانه تا محدودیت‌های دستمزد و فرصت‌های حرفه‌ای، این گزارش شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که رویکرد انگلیس به برابری مؤثرترین راه برای دستیابی به تحرک اجتماعی نخواهد بود.

شواهد نشان می‌دهد که نابرابری نژادی در برخی مناطق از زمان انتشار آخرین گزارش سایه در سال ۲۰۱۶ بدتر شده است.

اقدامات مهاجرتی دولت انگلیس نقض آشکار کنواسیون بین‌المللی رفع هرگونه تبعیض نژای است و لایحه جدید مهاجرت می‌تواند «تهدید قابل توجهی» برای حقوق اقلیت‌های قومی باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار