جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

جشنواره «ترنم فتح» اقدام ملی در مقابله با تهاجم موسیقی وارداتی است

امیر «سهرابی» گفت: جشنواره «ترنم فتح» اقدام ملی ، آئینی و حماسی در مقابل تهاجم موسیقی‌های وارداتی است.
کد خبر: ۵۳۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ - 22June 2022

جشنواره «ترنم فتح» اقدام ملی در مقابله با تهاجم موسیقی وارداتی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امروز در آئین چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، ضمن قدردانی از سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه دانشگاه علوم دریایی نوشهر و مسئولین استانی در برپایی این جشنواره و اظهار اینکه بنا بود سردار کارگر در این مراسم حضور پیدا کند که بنا به دلایلی نتوانست، اظهار داشت: دانشگاه علوم دریایی نوشهر نگین درخشنده‌ای در استان مازندران خطه سرزمین شمالی و قدمگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه حضور رهبر معظم انقلاب در این خطه باعث ارتقاء معنویت و سطح روحیه و ارتقاء پیشرفت این شهر و استان بوده است، گفت: وجود دانشگاه دریایی نوشهر در این خطه زیبا سبب اعتلا و پیشرفت هرچه بیشتر این شهر و استان شده است.

امیر سهرابی با بیان اینکه افسرانی که در این دانشگاه حضور پیدا می‌کنند سفیران جمهوری اسلامی ایران در نیروی دریایی هستند که در مأموریت‌های برون مرزی شرکت می‌کنند، بیان داشت: حضور ما در این دانشگاه معنا و مفهومی دارد و اهمیت این دانشگاه را می‌رساند که یگان‌های موزیک برتر از سراسر کشور در این مراسم با معنویت حضور پیدا کردیم.

به گفته جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور یگان‌های رزم نواز در نیروهای مسلح باعث ارتقاء روحیه و رزم آورزی رزمندگان اسلام می‌شوند.

امیر سهرابی به نقش و اهمیت موسیقی نظامی در تهییج و تشویق سپاهیان در میدان نبرد اشاره کرد و گفت: موسیقی نظامی یکی از ترفندها برای تضعیف روحیه دشمن و پیروزی بر آنان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه دوره جشنواره ترنم فتح را در تهران برگزار کردیم، و دوره چهارم را به میزبانی مازندران برگزار می‌کنیم، به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: یادآوری حماسه‌ آفرینان دفاع مقدس، یادآوری سرودها و مارش‌های حماسی برای رزمندگان، ارتقای سطح موسیقی حماسی و ملی در سطح کشور و نیروهای مسلح و نهادینه شدن سرودهای ملی و حماسی و اشعار حماسی و ملی از جمله اهداف است.

امیر سهرابی تصریح کرد: همچنین تهییج و ارتقای سطح آفندی نیروهای مسلح، ارتقای سطح روحیه و نشاط نیروهای مسلح از دیگر اهداف جشنواره محسوب می‌شود.

امیر سهرابی اضافه کرد: اقدام ملی و آئینی و حماسی در مقابل تهاجم موسیقی‌های وارداتی با هدف ماندگاری، رونق و شکوفایی موسیقی‌هایی اصیل ایرانی و باسداشت این هنر به جهت پشتیبانی از حماسه آفرینی‌های رزمندگان و نیروهای مسلح از اهداف است و امید است بتوانیم با این سابقه در آینده به اهداف فرهنگی در این حوزه برسیم.

وی با اشاره به همکاری نیروهای مسلح و فرماندهان یگان‌های سراسر کشور که این جشنواره را رقم زد، خاطرنشان کرد: سه گروه برتر این جشنواره حاصل تلاش و زحمات این عزیزان است و از همه دست اندرکاران در این جشنواره تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها