نماینده مجلس خبر داد؛

بررسی طرح حمایت از اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی در مجلس

منتظری از بررسی طرح حمایت از اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ - 25June 2022

بررسی طرح حمایت از اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی در مجلس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غلامرضا منتظری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی در گفت‌وگویی در مورد جزئیات جلسه اقتصاد فرهنگ، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تصویب طرح حمایت از اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی در دستور کار کمیسیون قرار دارد، برای فعال کردن این طرح نشست‌هایی با متخصصان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف آغاز کرده‌ایم.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگستان هنر، دانشگاه‌های هنر، مرکز پژوهش‌های مجلس و صندوق حمایت از هنرمندان در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

منتظری ادامه داد: کلیات طرح اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی مورد رسیدگی قرار گرفت و مقرر شد از هفته جاری نشست‌هایی به صورت تخصصی با معاونت‌های وزارتخانه‌ها برگزار شود، به فرض مثال یک جلسه معاونت هنر با انجمن‌های هنری، معاونت فرهنگی با انجمن‌های فرهنگی، سازمان سینمایی با اهالی سینما، معاونت مطبوعاتی با خبرنگاران برگزار و مشکلات هر حوزه به صورت مستقلانه بررسی شده تا انتظارات اهالی فرهنگ و هنر را احصا کرده و در قانونگذاری به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور، تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد قوانین مزاحم، متضاد و ناکارآمد توسط مجموعه‌های تحقیقی رصد و احصا شود و در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد، نگاه‌های راهبردی و کارشناسی دستگاه‌ها درخصوص مشکلات، مورد توجه قرار بگیرد و بعد از ارجاع به کمیسیون فرهنگی تصمیم ویژه‌ای در مورد حل آن‌ها اتخاذ شود تا در پایان تیرماه کلیات این طرح با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس جمع آوری کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها