یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

اقدامات آفندی ایران در نبرد اطلاعاتی

تغییر و تحولات جدید در سازمان اطلاعات سپاه را می‌توان در راستای تهاجمی‌تر شدن عملکرد این سازمان برای مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان از جمله صهیونیست‌ها ارزیابی کرد.
کد خبر: ۵۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶ - 27June 2022

نبرد اطلاعاتیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ راهبرد بازدارندگی دفاعی ایران بر پایه توان موشکی شکل گرفت و سپس مؤلفه جدیدی نیز به نام توان پهپادی بر آن افزوده شد تا بر میزان اثربخشی و کارایی این راهبرد افزوده شود و جمهوری اسلامی در جنگ سخت با دشمنان، ابزار‌های متعدد و پرقدرتی را در اختیار داشته باشد.

اما برای بکارگیری صحیح این ابزار و استفاده هدف‌مند و دقیق از آن‌ها نیازمند برخورداری از اشراف اطلاعاتی بر مواضعی است که در صورت لزوم می‌بایست با استفاده از تهاجم موشکی، حملات پهپادی و یا حملات ترکیبی (تهاجم توأمان با استفاده از موشک و پهپاد) مورد ضربه و انهدام قرار بگیرند. در واقع، اشراف اطلاعاتی پیش‌نیاز و لازمه‌ی هرگونه اقدام سخت علیه دشمن است.

البته اقدامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، طبعاً محدود به این موارد نیست و گستره بسیار وسیع‌تری از فعالیت‌ها و اقدامات را چه در داخل کشور و چه در ورای مرز‌ها شامل می‌شود؛ زیرا وضعیت خاص منطقه غرب آسیا و ناامنی‌های حاصل از همراهی و همکاری برخی دولت‌های منطقه با استکبار جهانی، اهمیت موضوع نبرد اطلاعاتی و لزوم موفقیت کشورمان در این نبرد را دوچندان می‌کند.

سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در این زمینه گفته است: امروز جاری‌ترین و واقعی‌ترین جنگ، جنگ اطلاعاتی است و جامعه اطلاعاتی ما در مرکز این میدان قرار دارد؛ میدانی که دشمن همه ابزار‌های خود را در آن به میدان آورده است.

حمله موشکی و پهپادی به مقر تروریست‌ها در منطقه بوکمال در شرق فرات، انهدام مقر تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه در حمله موشکی، موشک‌باران ساختمان محل برگزاری نشست سران ضد انقلاب در اقلیم شمال عراق، موشک‌باران مرکز شرارت‌های رژیم صهیونیستی در اربیل عراق و هلاکت فرمانده جوخه‌های ترور اسرائیل در عراق طی حمله پهپادی ازجمله عملیات‌های انتقامی ایران در قبال شرارت‌های دشمنان از چندین سال گذشته تاکنون بوده که پایش تحرکات، جمع‌آوری اطلاعات لازم و شناسایی دقیق مواضع مورد اشاره، عاملی مهم در اثرگذاری این عملیات‌ها و تحمیل تلفات گسترده به دشمنان بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سخنانی درباره جنگ پیچیده اطلاعاتی تأکید کرده‌اند که باید در این جنگ و در مقابل برنامه‌های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه‌ای که زمین بازی به وسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود.

ایشان همچنین برنامه‌ریزی بلندمدت با پیش‌بینی رویداد‌های آینده، و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات را از راه‌های مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل برشمرده‌اند.

با این تفاسیر، تغییر و تحولات جدید در سازمان اطلاعات سپاه را می‌توان در راستای تهاجمی‌تر شدن عملکرد سربازان گمنام امام زمان (عج) برای مقابله با اقدامات خصمانه دشمنانی همچون رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها