دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنایات ضدبشری آمریکا پشت نقاب «حقوق بشر»

هفته دوم تیرماه، از ششم تا دوازدهم هرسال با هدف آگاه‌سازی و بیدار نگاه‌داشتن افکار عمومی مردم ایران و جهان پیرامون جنایت‌های آمریکا به عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است.
کد خبر: ۵۳۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۶ - 29June 2022

جنایات ضدبشری شیطان بزرگ پشت نقاب «حقوق بشر»/ تناقض منافقانه آمریکا در تضییع حقوق بشریتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- علی ترکمانی؛ مسئله حقوق بشر و پرداختن به آن با توجه به سیاست‌های فریبکارانه و مزورانه کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس است که از گذشته تا امروز ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود با توجه به نتایجی هم که از آن حاصل کردند آن را در آینده هم ادامه خواهند داد به عنوان مهم‌ترین دستاوردی است که قدرت‌های بزرگ از آن برای تحت فشار قرار دادن کشور‌های دیگر استفاده می‌کنند تا به اهداف سلطه‌گرانه خود برسند.

البته موضوع قابل توجهی که در چند دهه اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده دخالت ایالات متحده در مسائل امنیتی جهان است که باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بی‌گناه شده است و در این میان کشور ایران بیشترین صدمه را از جانب آمریکا متحمل شده است.

در حقیقت آمریکا به عنوان شیطان بزرگ همواره در جهت تامین اهداف و منافع خود اقدام به استعمار و استثمار کشور‌های مختلف جهان کرده و این روند را تا امروز هم همچنان ادامه می‌دهد. اما این کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و از نخستین روز‌های آزادی ملت ایران و استقلال آن از دامان غرب، انواع و اقسام فشار‌ها و تهدید‌ها را تا همین امروز علیه ما انجام داده است.

اما در این بین آن چیزی که تیرماه سال ۱۳۶۰ را به نقطه عطف خاصی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی بدل کرده سلسله جنایت‌هایی است که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم توسط او در حق ملت بزرگ و انقلابی ایران انجام شده است. بر این اساس این وقایع هم موجب شده تا از سال ۶۰ تا امروز همواره ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

مردم ایران ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ را با سوء قصد نافرجام به «مقام معظم رهبری» توسط گروه تروریستی «فرقان» در «مسجد ابوذر» آغاز کردند. این اقدام تروریستی در قالب پروژه حذف رهبران اصلی انقلاب با انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت قرار داده شده روی تریبون سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، توسط بازماندگان «گروهک فرقان» انجام شد.

یک روز پس از سوء قصد به جان «آیت‌الله خامنه‌ای» در ششم تیر سال ۱۳۶۰، در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شامگاه روز یکشنبه، هفتم تیر ۱۳۶۰، جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، واقع در «سرچشمه» تهران برگزار شد که ناگهان انفجاری مهیب روی داد و در کمتر از چند ثانیه از سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی جز تلی از خاک چیزی نماند. فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در تهران و شهادت مظلومانه ۷۲ تن از برجستگان و نیرو‌های شایسته و کارآمد انقلاب و در رأس آن‌ها دکتر شهید بهشتی، با توطئه سازمان منافقین، واکنش استکبار جهانی و عوامل داخلی آن‌ها روی داد.

هشتم تیرماه و درست فردای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک مجاهدین خلق در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دادستانی انقلاب اسلامی خبر از شهادت «محمد کچویی» اولین رئیس زندان اوین پس از انقلاب اسلامی می‌دهد، کسی که یک روز پس از حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط یکی از اعضای گروهک منافقین ترور می‌شود.

حادثه دیگری که تیرماه را به رنگ خون درآورد مربوط به بمباران شیمیایی «سردشت» در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ بود. در این روز شهر «سردشت» در حالی که جنگ ایران و عراق در اوج خود بود، توسط حزب بعث عراق، بمباران شیمیایی شد که در آن ۱۰۹ نفر بلافاصله جان خود را از دست دادند و هزاران نفر از مردم این شهر شیمیایی شدند. این اقدام وحشیانه صدام جنایتکار نیز بی‌شک با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب انجام شده است.

اما هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در ١٢ تیرماه سال ۶٧ از مهمترین رویداد‌هایی بود که در تیرماه سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به صورت مستقیم توسط آمریکای جنایتکار انجام شد. در این روز یکی از دردناک‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو «وینسنس» متعلق به نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت.

صبح روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ ویلیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس با شلیک ۲ موشک، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج‌فارس سرنگون کرد و باعث به شهادت رسیدن ۲۹۸ مسافر آن شامل مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال شدند. نکته بسیار تلخ و دردآور این بود که در میان سرنشینان این هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال و ۵۳ زن بودند که آن‌ها هم جزو کشته‌شدگان بودند.

در پایان باید به این جمله حکیمانه از آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون موضوع حقوق بشر آمریکایی اشاره کنیم که فرمودند: «بنده عرض می‌کنم هر کس دیگری هم درباره حقوق‌بشر حرف بزند آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق‌بشر حرف بزنند، چون دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق‌بشر در دنیاست».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار