نخست‌وزیر عراق:

روابط تجاری عراق با ایران افزایش می‌یابد

الکاظمی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امروز توافق کردیم که روابط تجاری را تقویت و برنامه زمانی برای زیارت زائران ایرانی حرم امام حسین (ع) تنظیم کنیم.
کد خبر: ۵۳۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ - 26June 2022

روابط تجاری ما با ایران افزایش می‌یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با حجت‌الاسلام «رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروز در خلال گفت‌وگو‌ها روابط تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور را مورد بحث قرار دادیم. روابط ما با ایران بسیار مهم است و در چارچوب منافع مشترک دو کشور بوده و تلاش ما در این راستا برای تأمین منافع ملت‌های‌مان است و توافق کردیم روابط تجاری بین دو کشور را تقویت کنیم.

وی درباره اربعین حسینی نیز بیان کرد: امروز توافق کردیم که یک برنامه زمانی برای تسهیل زیارت زائران اربعین امام حسین (ع) تنظیم کنیم. پیش از این، زوار ایرانی در فرودگاه‌های عراق می‌توانستند ویزا دریافت کنند، اما در چند هفته‌ی اخیر این زمینه را فراهم کردیم که زوار ایرانی بتوانند در گذرگاه‌های مرکزی با سقف مشخصی در مقطع فعلی ویزای ورود به عراق را دریافت کنند. در ایام زیارت اربعین با تمام توان درخدمت زوار خواهیم بود و از آنان استقبال خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق گفت: هم‌چنین چالش‌های منطقه را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادیم و توافق کردیم تا مشترکاً برای برقرار ثبات و آرامش در منطقه تلاش کنیم و درباره مسائل سرنوشت‌سازی که ملت‌های منطقه با آن روبه‌رو هستند نیز صحبت کردیم. مقرر کردیم حمایت‌مان از آتش‌بس در یمن را اعلام کنیم و هم‌چنان که توافق داریم حمایت خود از اصل گفت‌وگو برای پایان دادن به جنگی که مردم یمن را با رنج بسیاری روبه‌رو کرده را اعلام کنیم.

الکاظمی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین توافق کردیم تلاش‌های مشترکی برای مقابله با چالش‌های امنیت غذایی به سبب جنگی که در اوکراین در جریان است، انجام دهیم.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار