آمریکا در حال هدایت یک «عملیات کثیف» در خاورمیانه است

یک عضو ائتلاف فتح عراق با اشاره به اینکه برگزاری نشست آمریکایی - سعودی در پی شکست‌های دو طرف در منطقه برگزار می‌شود، درباره اهداف این نشست که حمایت از رژیم صهیونیستی است هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ - 27June 2022

آمریکا در حال هدایت یک «عملیات کثیف» در خاورمیانه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عائد الهلالی» یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق اظهار داشت: آمریکا با برگزاری کنفرانس ریاض در حمایت از رژیم صهیونیستی، عملیات کثیفی را در خاورمیانه هدایت می‌کند و این کنفرانس منجر به تشکیل ائتلاف بین المللی حامی تل آویو و به تصور آن‌ها ضد ایران خواهد شد.

الهلالی که با پایگاه خبری المعلومه مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: آمریکا پس از ناتوانی در مقابله با ایران از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی، در تلاش است تا با تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، معادلات را خاورمیانه به هم بزند.

وی ادامه داد: ائتلاف عربی در یمن طی ۸ سال نتوانست حتی یک وجب به داخل خاک این کشور نفوذ کند و این شکست، خشم واشنگتن را برانگیخت و در پی آن خواستار برگزاری کنفرانس مشکوک ریاض شد. آمریکا عملیات کثیفی را در جنبه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی در منطقه هدایت می‌کند.

این عضو ائتلاف فتح در پایان گفت: با وجود اینکه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور تعهد خود را به جانبداری نکردن از هیچ اردوگاه بین‌المللی و ادامه رویکرد بی‌طرفی اعلام کرده است، اما نگرانی‌های زیادی درباره احتمال حضور او در نشست سعودی - آمریکایی ریاض وجود دارد.

این اظهارات الهلالی در حالی است که «کاظم الحاج» تحلیلگر سیاسی عراقی نیز در خصوص نشست ریاض اظهار داشت: اهداف و مقاصد نشست ریاض آشکار است که همزمان در دو عرصه سیاسی و اقتصادی پیگیری می‌شود. بخش سیاسی این اهداف به عنوان ابزاری به دست رژیم صهیونیستی است که نه تنها برای عادی سازی روابط با این رژیم و تقویت روابط با آن تلاش می‌کند بلکه از ایجاد ائتلاف در دفاع از تل آویو حمایت می‌کند.

قابل ذکر است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرده بود که تل آویو در حال کار بر روی ایجاد یک ائتلاف هوایی در خاورمیانه با حمایت آمریکا و برخی کشور‌های عربی است.

یک روزنامه آمریکایی نیز گزارش داد که واشنگتن ماه مارس گذشته نشستی محرمانه در شرم الشیخ مصر بین مقامات ارشد نظامی تل آویو و چند کشور عربی ترتیب داد تا آن‌ها درباره چگونگی بهبود هماهنگی هوایی خود در برابر موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها گفت‌وگو کنند. طبق گزارش‌ها، افسران عرب در این نشست شامل فرماندهانی از مصر، اردن، عربستان سعودی، بحرین و امارات بوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار