ما مقاوم هستیم/ سئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور خبر داد؛

حضور ۵ هزار خادم‌الشهدا در ایام اوج راهیان نور جنوب کشور

حاجی رحیمی گفت: از پنجم اسفند تا ۱۱ فروردین ماه پنج هزار نفر خادم‌الشهدا در ایام اوج راهیان نور جنوب کشور در یادمان‌های دفاع مقدس، اردوگاه‌ها و کاروان‌های راهیان نور حضور یافتند.
کد خبر: ۵۳۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ - 27June 2022

حضور ۵ هزار نفری خادمین شهدا در ایام اوج راهیان نور جنوب کشوربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد حاجی رحیمی» مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به ثبت‌نام ۱۹ هزار نفری خادمین شهدا که بعد از دو سال در آذر ماه سال گذشته انجام شد، اظهار داشت: از پنجم اسفند تا ۱۱ فروردین ماه پنج هزار نفر خادم شهید در ایام اوج راهیان نور جنوب کشور در یادمان‌های دفاع مقدس، اردوگاه‌ها و کاروان‌های راهیان نور حضور یافتند.

وی افزود: در یادمان‌های دفاع مقدس تقریبا دو هزار ۵۰۰ نفر و به همین تعداد استان‌ها در کاروان‌های راهیان نور و اردوگاه‌های خودشان خادم شهدا مستقر کردند که در مجموع پنج هزار نفر خادم شهدا در راهیان نور جنوب کشور حضور یافتند.

حاجی رحیمی در ادامه گفت: آمار خادمین شهدا از ابتدا تاکنون ۱۰۰ هزار نفر است که حدود ۳۸ درصد را خادمین خواهر و ۶۲ درصد را خادمین برادر تشکیل می‌دهد.

وی در پاسخ به چرایی کم بودن تعداد خادمین خواهر در مقایسه با برادران اظهار کرد: در برخی از یادمان‌های دفاع مقدس به دلیل موقعیت جغرافیایی و نبودن زیرساخت امکان بکارگیری خادمین خواهر وجود ندارد و همین امر باعث شده که از خادمین خواهر کمتر استفاده شود.

مسئول کمیته خادمین شهدا با اشاره به اینکه سن تقریبی خادمین شهدا بین ۲۲ تا ۲۵ است، بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد خادمین شهدا تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزوی دارند.

حاجی رحیمی در خصوص آئین افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال‌غرب و برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز که در اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: در برنامه افتتاحیه راهیان نور امسال تقریبا ۲۰۰ خادم شهید از استان میزبان (کرمانشاه) و تعداد کمتری از استان همدان بکارگیری شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار