رؤیای نتانیاهو برای نخست وزیری مجدد بر باد رفت

کنست رژیم صهیونیستی روز گذشته (یکشنبه) قانونی را تحت عنوان «متهمان به جرایم جنایی» به تصویب رساند که طی آن نمایندگانی که دارای پرونده‌های اتهامی هستند، نمی‌توانند نخست وزیر شوند.
کد خبر: ۵۳۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ - 27June 2022

رؤیای نتانیاهو برای نخست وزیری مجدد بر باد رفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه عکا، شبکه صهیونیستی کان گزارش داد که کمیسیون قانون اساسی کنست، روز گذشته (یکشنبه) قانون موسوم به متهمان به جرایم جنایی را به تصویب رساند.

براساس این قانون، نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که در گذشته سابقه متهم شدن به جرایم جنایی را دارند، امکان نخست وزیر شدن را ندارند.

هدف اصلی از تصویب این قانون که از سوی کابینه ائتلافی پیشنهاد شده، جلوگیری از بازگشت نتانیاهو به نخست وزیری در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی است.

احزاب مخالف کابینه ائتلافی نفتالی بنت و یائیر لاپید در جریان تصویب این قانون، اعتراضات شدیدی داشتند. «امیر اوحانا» از نمایندگان حزب لیکود که ریاست آن بر عهده بنیامین نتانیاهو قرار دارد، در این باره گفت: تصویب قانون مذکور، تجاوز به اصول دموکراسی محسوب می‌شود.

ایتمار بن غفیر از اعضای راستگرای کنست، تصویب این قانون را به منزله اقدام علیه حق رای جامعه صهیونیستی توصیف کرد.

گفتنی است منابع عبری روز گذشته گزارش دادند که پیش نویس قانون متهمان به جرایم جنایی از سوی گیدعون ساعر رئیس حزب امید تازه (از اعضای کابینه ائتلافی) تهیه شده است. نکته جالب اینکه گیدعون ساعر سال‌ها از اعضای حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو بود، اما در جریان انتخابات پارلمانی اخیر با جدایی از وی حزب امید تازه را تشکیل داد و پس از انتخابات نیز به کابینه ائتلافی بنت و لاپید پیوست تا از نخست وزیری مجدد نتانیاهو جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها