ارتش عراق و پیشمرگه نیروی نظامی مشترک تشکیل می‌دهند

فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل دو تیپ مشترک از ارتش و نیروهای پیشمرگه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 28June 2022

ارتش عراق و پیشمرگه نیروی نظامی مشترک تشکیل می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (سه شنبه) خبر داد که دو تیپ مشترک میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه برای تأمین امنیت مناطق مورد منازعه میان اربیل و بغداد تشکیل می‌شود.

به نوشته وبگاه البلد نت، در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است که تشکیل این دو تیپ در مراحل پایانی قرار دارد و این نیرو امنیت مناطقی که نیروهای ارتش و پیشمرگه در آن حضور ندارند را تأمین خواهد کرد.

اعلام تشکیل دو تیپ مشترک میان پیشمرگه و ارتش عراق پس از آن صورت می‌گیرد که روز گذشته «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در واکنش به حملات راکتی به تأسیسات نفتی شرکت «دانه غاز» امارات در منطقه «طوزخورماتو» در بیانیه‌ای گفت که از مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق خواسته است تا نیرویی مشترک از پیشمرگه و نیروهای امنیتی عراق برای تأمین امنیت مناطق مورد منازعه تشکیل شود.

منظور بارزانی در اینجا مناطق مورد منازعه طبق ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق است که استان کرکوک مهم‌ترین منطقه مورد مناقشه محسوب می‌شود و این مناطق به نوعی دور از نظارت و حضور مؤثر نیروهای نظامی است.

در ادامه بیانیه بارزانی آمده بود: «به نخست‌وزیر توضیح دادم که این حملات ثبات و محیط سرمایه‌گذاری کشور را تهدید می‌کند و از او خواستم تا اقدامات علنی و علمی برای مهار این گروهها انجام دهد

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها