وزیر خارجه اردن:

کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با تهران هستند/ ناتوی عربی-عبری در کار نیست

«الصفدی» طرح تشکیل ناتوی عربی-اسرائیلی را تکذیب کرد و گفت: همه کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با تهران هستند.
کد خبر: ۵۳۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 29June 2022

کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با تهران هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن صحبت از هر ائتلاف نظامی که رژیم اسرائیل بخشی از آن باشد را تکذیب کرد و اظهار داشت: این موضوع در دستور کار سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه وجود ندارد.

وی در گفت‌وگو با «الجزیره» تأکید کرد: صحبت از ائتلاف عربی که اسرائیل بخشی از آن باشد وجود ندارد و حتی طرحی از این قبیل وجود ندارد.

الجزیره نوشت، وزیر خارجه اردن با این اظهارات، گزارش رسانه‌های غربی و اسرائیلی مبنی بر عزم تل‌آویو و کشور‌های عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی در مقابله با ایران به کمک آمریکا را تکذیب کرد.

ایمن الصفدی در ادامه گفت‌وگوی خود بر محوریت مسأله فلسطین، اهمیت بحران سوریه و امنیت کشور‌های حاشیه خلیج فارس تأکید کرد: همه خواستار سازوکار‌هایی هستیم که امنیتمان را از طریق گفت‌وگو و حل مشکلات در کنار امنیت انرژی و غذایی تأمین کند... چالش‌هایی وجود دارد که همه ما را ملزم به کار می‌کند و با آمریکا در خصوص این امور صحبت خواهیم کرد.

وی سپس گفت: همه کشور‌های عربی خواستار روابط خوب با ایران هستند و برای اینکه به این مرحله برسیم باید با گفتگو، همه عوامل تنش حل شود.

اخیرا «عبدالله دوم» شاه اردن در گفت‌وگو با شبکه‌ای آمریکایی از امکان تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا همانند پیمان ناتو گفت و خاطرنشان کرد که باید چشم‌انداز چنین ائتلافی به شدت واضح باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها