سید حسن نصرالله و دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» دیدار کردند

چند روز پس از سفر هیأت حماس به بیروت و دیدار با دبیرکل حزب‌الله، هیأتی متشکل از سران «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» با دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۵۳۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ - 29June 2022

سید حسن نصرالله و دبیرکل «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» دیدار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با تعدادی از مقامات «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابر گزارش عصر امروز (چهارشنبه) پایگاه خبری شبکه «المنار» به نقل از روابط عمومی حزب‌الله، دبیرکل حزب‌الله با هیأتی از مقامات جبهه خلق برای آزادی فلسطین به ریاست «طلال ناجی» دبیرکل این جبهه دیدار کرده است.

طبق این بیانیه، در این دیدار همچنین «حسن حب‌الله» عضو شورای سیاسی جنبش حزب‌الله لبنان نیز حاضر بوده است و دو طرف در این دیدار آخرین تحولات سیاسی فلسطین، لبنان و منطقه و همچنین چگونگی مقابله با چالش‌های موجود را در راستای منافع ملت فلسطین لبنان و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

این دیدار در حالی انجام شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز، سه‌شنبه هفته گذشته، در رأس هیأتی عالیرتبه وارد لبنان شد.

وبگاه فلسطینی «سما» در گزارشی اشاره کرد که سفر هیأت حماس به لبنان همزمان با افزایش تنش میان این کشور و رژیم صهیونیستی در پی حضور کشتی صهیونیستی در منطقه مورد منازعه دو طرف برای استخراج گاز صورت گرفته است.

روز پنجشنبه هفته گذشته، روابط عمومی جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله خبر داد و اشاره کرد که دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.

«طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» به دیدار هنیه و سید حسن نصرالله پرداخت و در این باره گفت: «در دیداری در این سطح -بی‌شک- حقایق منطقه و متغیرات سیاسی و تحرکات سیاسی در چارچوب تلاش اشغالگران برای تسلط بر منطقه به‌شیوه‌های مختلف من جمله تسلط بر منابع منطقه و از طریق دروازه عادی‌سازی روابط و تلاش برای ایجاد ائتلافات سیاسی و امنیتی و تلاش برای حمله به وحدت این امت و ایجاد اختلاف و درگیری میان آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اشغالگران بر پایه این قاعده «اختلاف‌اکنی کن تا حکومت کنی» عمل می‌کنند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار