سردار جزایری در همایش پدافند غیرعامل:

رعایت اصل مخفی‌ کاری و حفظ روحیه جنگی در مقابل دشمن ضروری است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنگ سخت به ما آموخت که پنهان‌کاری یک اصل است و زمانی که در مقابل گرگ‌ها قرار داریم رعایت اصل مخفی‌کاری، حفظ روحیه جنگی و حفاظت از داشته‌ها بسیار ضرورت دارد.
کد خبر: ۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲ - 30October 2013

رعایت اصل مخفی‌ کاری و حفظ روحیه جنگی در مقابل دشمن ضروری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "سید مسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پدافند غیرعامل که از صبح امروز در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما آغاز شد، ضمن اشاره به تجربیات نظام جمهوری اسلامی از هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند که «جنگ تحمیلی به خاطر چهار وجب خاک نیست، بلکه به علت حفاظت از انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور از انقلاب است»؛ لذا جنگ را به ما تحمیل کردند که چپاولگریهای خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در همین رابطه در مورد علت وقوع جنگ تحمیلی فرمودند «استکبار، اسلام و تفکر انقلابی خود را مانع گسترش سیطره خود میداند؛ لذا بعد از جنگ سخت، امروز روی به جنگ نرم آوردهاند».

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خود پیام روشنی دارد و همواره ضد استکبار و خدامحور عمل کرده است، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی مخالف گفتمان قالب استکبار جهانی است؛ لذا بدیهی است که جنگ و برخورد همچنان ادامه داشته باشد.

سردار جزایری با تاکید بر لزوم هوشیاری و تقویت همهجانبه نظام جمهوری اسلامی با بهرهگیری از تجربه جنگ تحمیلی افزود: ابزار مناسب و لازم بازدارندگی را باید در اختیار داشته باشیم و بدانیم اگر به خواب برویم بدین معنا نیست که دشمن نیز به خواب میرود.

وی ابراز داشت: جنگ سخت به ما آموخت که پنهان کاری یک اصل است و زمانی که در مقابل گرگها قرار داریم اصل مخفی کاری، حفظ روحیه جنگی و حفاظت از داشتهها بسیار ضرورت دارد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به لزوم آسیبشناسی در حوزههای مختلف نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: چرا با وجود تجربیات فراوان جنگ، مقوله پدافند غیرعامل در عرصههای مختلف دچار غفلت شد و امروز نیز با حد مطلوب فاصله بسیاری دارد، در حالی که دشمن، امروز درون خانههای ماست.

سردار جزایری به پایان جنگ با تمام سختیهایش و درگیری امروزه نظام جمهوری اسلامی در جنگ به مراتب سختتر اشاره کرد و گفت: جنگ روانی، علمی و فناوری و اقتصادی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از مسائل امروز نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به پنهانکاری و عدم روبازی کردن در جنگ نرم اذعان داشت: جنگ نرم پنهانکاریهای فراوانی دارد. پرتحرک، سیال، آسیبمحور و آسیبساز است و سعی دارد از همه علوم در جهت مقاصد خود استفاده کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، یکی از خصلتهای جنگ نرم را واگرایی در جامعه و ایجاد مشکل برای عموم مردم برشمرد و افزود: جنگ نرم، همه سطوح جامعه اعم از مسئولان و مردم را در برمی گیرد و دهها و صدها برابر به نسبت جنگ سخت خسارت وارد میکند.

سردار جزایری در ادامه با اشاره به موضوع سوریه گفت: ممکن است سوریه به یک سرزمین سوخته تبدیل شود، اما اگر مغزش به تصرف درنیاید میتواند خود را بازسازی کند؛ لیکن عربستان که تحمیق در آن صورت گرفت و روح و فکرش را به تصرف درآورد میتواند صدها سال برای خود و دیگران ایجاد مشکل کند.

وی با تأکید بر لزوم پای کار آمدن همه دستگاهها و قوای نظام تصریح کرد: هم اکنون که با جنگی ویرانگرتر از هشت سال دفاع مقدس مواجه هستیم بدیهی است تمام قوای کشور باید کار کنند، لذا شناخت لازم از دشمن و راهبردهای مقابله با آن باید در نظر گرفته شود و در غیر این صورت نمیتوانیم پدافندی عمل کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ادامه برخوردهای دشمنان با نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: برای مقابله با این مهم باید دو کار را مورد نظر قرار دهیم؛ نخست باید آینده را در معرض دید خود داشته باشیم و دائماً دشمن را رصد کنیم، و دوم اینکه پیشگیری باید در رأس کارها قرار گیرد و به مصونیتسازی و مستحکمسازی در جامعه بپردازیم.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: اگر امور جاری و بلایای طبیعی را به این امر اضافه کنیم همه ما بیش از گذشته به موضوع پدافند غیر عامل توجه خواهیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار